رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: مقدمات برون‌سپاری جمع‌آوری پسماند‌های شهرکرد در کیوسک‌های ثابت و سیار فراهم شده است.

آقای مومنی گفت: پیش از این یک پیمانکار به مدت ۱۰ ماه مسئولیت جمع‌آوری پسماند‌های شهرکرد را در ۱۰ کیوسک جمع‌آوری بازیافت در سطح شهر بر عهده داشت.

در دوره جدید مقدمات برون‌سپاری جمع‌آوری پسماند‌های شهرکرد در ۱۵ کیوسک ثابت و همچنین به‌صورت سیار به کمک سامانه اعلام وجود پسماند در منازل به کمک گوشی فراهم شده است.

مجوز‌های لازم این طرح از شورای شهر و کمیته تصویب فرمانداری مرکز اُستان دریافت و شرکتی نیز به عنوان پیمانکار انتخاب شد و مفاد قرارداد این طرح برون‌سپاری نیز برای اعلام نظر به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

با وجود گذشت زمان ۲ ماهه تاکنون جواب مشخصی در خصوص این قرارداد از طرف اداره کل حفاظت محیط‌زیست اعلام نشده است و امید است این طرح بزودی اجرایی شود و اثر بسزایی در کاهش هزینه جمع آوری، ایجاد اشتغال و صرفه جویی در منابع و انرژی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


نصب پوستر و فرهنگسازی در مورد جداسازی زباله‌ها در مبدا نیز از جمله مواردی است که در این طرح در نظر گرفته است و لازمه موفقیت آن مشارکت همه شهروندان در آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار