انهدام پایگاه نظامی مزدوران خارجی در نزدیکی اودسا

وزارت دفاع روسیه از تلفات سنگین طرف اوکراینی و مزدوران خارجی تحت پرچم این کشور خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور یک پایگاه مزدوران خارجی را در خارج از اودسا به همراه یک مرکز آموزش توپخانه در منطقه سومی منهدم کردند.

این وزارتخانه تصاویری از شلیک موشک توسط بالگرد‌های تهاجمی کا-۵۲ منتشر کرد. بر اساس این گزارش، خدمه بالگرد یک تانک، یک نفربر زرهی و سلاح در مواضع نیرو‌های مسلح اوکراین را منهدم کردند.

ایگور کوناشنکوف (Igor Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این رابطه گفت: موشک‌های هوا به زمین با دقت بالا به مرکز آموزش توپخانه نیرو‌های مسلح اوکراین در نزدیکی روستای استتسکیوکا در منطقه سومی اصابت کردند. در این مرکز، مربیان خارجی به سربازان اوکراینی نحوه شلیک با توپ هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری M۷۷۷ را آموزش می‌دادند. پایگاه مزدوران خارجی در منطقه داچن در منطقه اودسا در یک حمله موشکی منهدم شد.

وی در گزارش روزانه از عملکرد ارتش روسیه در اوکراین تاکید کرد: موشک‌های نقطه زن، مرکز آموزش توپخانه نیرو‌های اوکراینی را در استان «سومی» هدف قرار داد. مربیان خارجی در این مرکز، نظامیان اوکراینی را برای استفاده از توپخانه «هویتزر ام ۷۷۷» آموزش می‌دادند. 

این مقام روس با اشاره به تلفات سنگین طرف اوکراینی، درباره آمار خسارات وارده به ارتش اوکراین گفت: نیروی هوایی روسیه، ۵۴ مرکز استقرار نیرو‌های اوکراینی را منهدم کرد و بیش از ۴۰۰ ملی گرای افراطی اوکراینی کشته شدند. ۲۰ دستگاه تانک و خودروی زرهی و چهار قبضه راکت انداز گراد و ۹ قبضه توپخانه و ۲۹ دستگاه خودروی نظامی منهدم شد. سامانه‌های پدافند هوایی ما یک هواپیمای نظامی اوکراینی را که سلاح و مهمات برای نیرو‌های کی‌یف منتقل می‌کرد، نزدیک «اودسا» سرنگون کرد. ما همچنین ۱۷ فروند پهپاد اوکراینی از جمله دو پهپاد بیرقدار را در استان «میکولایف» منهدم کردیم. نیروی موشکی و توپخانه روسیه، ۳۳ مرکز فرماندهی و ۱۳۱ محل شلیک توپخانه و ۵۴۲ محل استقرار نیرو‌های اوکراینی و تجهیزات آن‌ها را هدف قرار داد.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار