رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه مسکو اوضاع بازار‌های جهانی را بدتر می‌کند و روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین نیست.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی اظهار داشت که مسکو شاهد تلاش‌هایی برای مقصر دانستن روسیه برای مشکلات موجود در بازار جهانی غذاست.

طبق گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین گفت: «تصمیم آمریکا برای چاپ پول منجر به افزایش قیمت جهانی مواد غذایی شده است»، همچنین تأکید کرد: «وضعیت نگران‌کننده در بازار جهانی غذا با سیاست کوته‌بینانه انرژی اروپا مرتبط است.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تحریم نفت‌وگاز روسیه گفت: «اروپا در مورد اهمیت منابع انرژی جایگزین اغراق کرده است.»

پوتین اضافه کرد: «افزایش قیمت کود ربطی به عملیات نظامی در اوکراین ندارد. با تحریم تولید کود‌های ما، وضعیت بدتر خواهد شد.»

رئیس‌جمهور روسیه در ارتباط با تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه کشورش تصریح کرد: «تحریم‌های جدید علیه روسیه تنها وخامت اوضاع در بازار‌های جهانی را تشدید می‌کند.»

وی گفت: «ما تخمین می‌زنیم که اوکراین می‌تواند ۵ میلیون تن گندم و ۷ میلیون تن ذرت صادر کند. روسیه مانع صادرات غلات از اوکراین نیست و ما آماده‌ایم صادرات از بنادر دریای آزوف را تضمین کنیم.»

پوتین تأکید کرد: «غلات را می‌توان از اوکراین از طریق رومانی و لهستان صادر کرد. ما امنیت صادرات غلات از بنادر را تضمین می‌کنیم و هیچ مشکلی برای حمل‌ونقل آن‌ها از اوکراین وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به این‌که اوکراین می‌تواند غلات را از بنادر تحت کنترل خود مانند اودسا صادر کند، اضافه کرد: «روسیه عملیات خنثی‌سازی مین‌ها در بنادر اوکراین را به پایان رسانده است و غلات می‌تواند از طریق آن‌ها صادر شود.»

اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تحریم علیه بخش نفت و انرژی روسیه و تحریم‌های دیگر از جمله بانک‌ها و شبکه تلویزیونی این کشور را به طور رسمی تصویب کرد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واردات نفت خام روسیه طی ۶ ماه و سایر فراورده‌های نفتی روسیه طی ۸ ماه به بازار‌های اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. همچنین این تحریم‌ها استثناء موقتی را برای کشور‌هایی از جمله مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی که به دریا راه ندارند شامل می‌شود. زیرا این کشور‌ها به منابع نفتی روسیه وابسته هستند و گزینه مناسب دیگری برای جایگزینی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
اونا روسیه رو تحریم میکنن ولی روسیه بهشون امتیاز میده ؟؟
آخرین اخبار