روح بلند حضرت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و مردم عزادار این غم عظیم شدند و هنوز هم در چنین روزهایی سوگوار می شوند.

۱۴ خرداد ۱۳۶۸، روزی که سراسر ایران عزادار شد.

در چنین روزی بود که روح بلند امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست و مردم ایران در این غم بزرگ به سوگ نشستند.

امام خمینی (ره) با اراده خود همواره به دنبال اهداف بزرگ بود و توانست با چنین اراده ای، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

اراده امام خمینی (ره) عامل محبوبیت امام

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: اراده محکم و مثال زدنی امام خمینی (ره) یکی از دلایل محبوبیت ایشان نه تنها بین ایرانیان بلکه بین تمام مردم جهان است.

او گفت: عمل کردن به حرف‌های زده شده از جمله ویژگی‌های امام خمینی (ره) بود و این موضوع سبب شده بود تا حرف‌های ایشان به دل مردم بنشیند.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: امام خمینی (ره) الگوی زهد و تقوا در دنیا بود و برگرداندن هویت دینی به مردم نتیجه همین زهد و تقوا بود.


بیشتر بخوانید


او گفت: ایشان کرامت نفس و عزتمندی را به همه جوانان بازگرداند و این عزت نفس سبب می‌شود تا فرد بتواند در برابر نیرو‌های غیر الهی بایستد.

این شهروند گفت: امروز جوانان وظیفه دارند تا در کنار رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) باشند و از رهبری حمایت کنند.

امام خمینی (ره) ذخیره عالم شیعه است

حجت الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم بعد از گذشت ۳ دهه از رحلت امام خمینی (ره) با سوگواری و سفر به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد ایشان را زنده نگه می‌دارند.

او گفت: شخصیت کم نظیر امام خمینی (ره) ذخیره عالم شیعه است، احیای اسلام ناب محمدی به وسیله امام راحل به ما آموخت که باید در هر عرصه ای به خدواند تکیه کنیم تا بتوانیم پیروز میدان شویم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: امام خمینی (ره) آموزه‌های دینی را به بطن جامعه وارد و جهان را با دین مبین اسلام آشنا کرد.

مراسم بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد به همت کارگروه حوزه، روحانیت و مدرسه علمیه سفیران هدایت امروز (14 خرداد) ساعت ۱۸ در مدرسه علمیه معصومیه واقع در خیابان شهید مطهری با حضور پرشور مردم انقلابی بیرجند برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار