مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند که در قالب هفت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند.

مهران قربانی گفت:۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند که در قالب هفت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند که این تعداد راننده با ۴۵۰ هزار ناوگان حمل و نقلی فعالیت دارند.

او گفت:با این آمار سالانه شاهد جابجایی ۱۵۰ میلیون مسافر، حمل ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور و ترانزیت ۱۵۰ میلیون تن کالا از طریق مرزها هستیم.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: حمل و نقل سهم ۹ درصدی از اقتصاد کشور را عهده دار بوده  و همچنین سهم ۹۰ درصدی در جابجایی حمل و نقل کالا و مسافر و ۸.۲ درصدی از اشتغال در کشور نشان از جایگاه ویژه این بخش است.

قربانی گفت:۲۱ هزار راهدار با ۱۴ هزار انواع ماشین آلات راهداری کار نگهداری از انواع مختلف راه‌های کشور را برعهده دارند.

او گفت: کار راهداری نوعی مجاهدت است و راهداران نقش مهمی در سلامت و امنیت مسافرین و کاربران جاده ای بر عهده دارند.

قربانی گفت: هم اکنون طرح واکنش سریع در حوزه راهداری با مشارکت مردم و کاربران جاده‌ای اجرا می‌شود که در آن نواقص جاده ای گزارش و راهداران نسبت به رفع آن در کوتاهترین زمان اقدام می‌کنند.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: آذربایجان غربی رتبه نخست جابجایی کالا و مسافر را از طریق مرزهای زمینی در کشور دارد و این استان موقعیت بسیار استراتژیک برای کشور در نگاه حمل و نقل است چرا که با سه کشور همسایه بوده و دروازه اصلی به اروپاست و نگهداری راه‌های دسترسی به این مسیرها دارای اهمیت ویژه ای است.

قربانی گفت:آذربایجان غربی همچنین دروازه ورود کامیون‌های با عمر سه سال به کشور بوده و این استان نقش ویژه‌ای برای ترانزیت زمینی کالا کشورهای منطقه علی الخصوص کشورهای عربی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.