مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون کارت تردد برای بیش از ۵۰ درصد از خانوار‌های عشایری این استان صادر شده است.

 علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به لزوم ثبت تقاضاى عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند تردد و شناسائى هویت عشایرى در سامانه مجوز هاى الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی سماک گفت: تاکنون کارت تردد بیش از ۵۰ درصد از خانوار‌های عشایری این استان صادر شده است و باقی خانوار‌ها نیز باید برای دریافت کارت اقدام کنند.

ناجی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار خانوار کارت تردد الکترونیکی خود را دریافت کرده اند، تاکید کرد: تمام عشایر این استان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://www.semak.maj.ir و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عشایر آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون واحد دامی دارند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت و خدمات رسانى به این قشر مولد و زحمتکش بایستی شتاب بیشترى بگیرد.

ناجی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه بالغ بر ٥٠ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه هاى مرتعى و منابع طبیعى آذربایجان‌غربى قلمرو زیستى عشایر این استان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.