مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: دام‌های استان مولد عشایر روزانه ۹۱ هزار کیلوگرم سهمیه نهاده دام دریافت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار راس دام مولد عشایر این استان تحت پوشش طرح حمایت و نگهداری از دام های مولد قرار می‌گیرند، گفت: این دام‌ها روزانه ۹۱ هزار کیلوگرم سهمیه نهاده دام دریافت می‌کنند. 

ناجی افزود: با این آمار هر دام روزانه یک کیلو و ۳۰۰ گرم سهمیه نهاده دامی دارد.

وی ادامه داد: این طرح تا سه ماه آینده در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا طرح توزیع نهاده ها به صورت هدفمند به دست عشایر برسد و زمستان گذرانی به راحتی صورت گیرد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سیاست‌های حمایتی ساماندهی و نگهداری دام مولد عشایر استان و خرید دام مازاد برای مقابله با شرایط خشکسالی نیز در این استان در حال اجراست.

ناجی افزود: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.