استاندار:

همه ظرفیت آذربایجان غربی برای ایجاد اشتغال استفاده شود

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف برای جذب سرمایه گذار و ایجاد فرصت اشتغال گفت: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با پیگیری و مذاکره با صندوق های مختلف اعتباری در استان و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری شستا، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در دیدار مدیران زیرمجموعه وزارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه به حل مسائل و مشکلات مربوط به معلولان استان افزود: ضروری است بهزیستی استان هر چه سریع‌تر مشکلات مربوط به تامین مساکن مربوط به خانواده‌های بالای ۲ معلولیت را با جدیت پیگیری کند.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر در استان، بیان کرد: اماکن مربوط به نگهداری از معتادان، شرایط مطلوبی ندارند و باید از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت و بهره برداری از این اماکن استفاده بیشتری شود.

وی رفع مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مشکلات اشتغال زنان سرپرست خانوار بررسی و با تامین تسهیلات مورد نیاز در قالب وام‌های زنجیره ای، زمینه رفع مشکلات این گروه از افراد جامعه حل شود.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت افزایش آموزش‌های مهارتی و تربیت افراد ماهر تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی و تامین سرمایه کافی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال افراد ماهر باید مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد تا آنان بتوانند ضمن تولید محصولات در بخش‌های مختلف این تولیدات را بدون واسطه در اختیار مردم قرار دهند.

معتمدیان با اشاره به فعالیت بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی و دامپروری گفت: با اجرای طرح‌های مختلف اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت صندوق‌های اعتباری، کشاورزان و عشایر استان نیز می‌توانند محصولات تولیدی خود را در غرفه‌های مختلف در شهر‌ها به مردم معرفی و به فروش برسانند.

وی با اشاره به ظرفیت اعتباری بانک‌های عامل استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و سرمایه گذاری، افزود: بانک‌های استان باید اولویتشان تامین اعتبار و تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی باشد و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند، چرا که باید سپرده‌های مردم در بانک‌ها در خود استان و برای ایجاد اشتغال هزینه شود و مردم این خدمات را در توسعه و پیشرفت استان لمس کنند.

وی بر شناسایی ظرفیت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: در کنار تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های اشتغال خانگی، در زمینه عمرانی و مسکن سازی برای نیازمندان نیز فرصت‌های اشتغال برای افراد وجود دارد و مسوولان دستگاه‌های متولی باید در این زمینه نیز برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و صیانت از شغل‌های موجود و توجه به حل مسائل و مشکلات مناطق حاشیه‌ای و محرومیت زدایی را از جمله برنامه‌های مهم استان عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.