همزمان با سالروز ولادت یا سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، در اولین همایش دختران ایران قوی که به صورت کشوری برگزار شد از ۳۴ دانش آموز دختر برگزیده استان در عرصه‌های مختلف تجلیل شد.

عصر امروز به مناسبت ولادت با سعادت کریمه اهل عصمت و طهارت، حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، اولین اجلاس دختران ایران قوی با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و تولیت آستان حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم برگزار شد.

این مراسم در استان کردستان نیز با شرکت ویدئو کنفرانسی با حضور جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان و جمعی از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در حاشیه این همایش گفت: بر اساس آموزه‌های الهی هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست و در بعضی از مواقع جایگاه زنان بالاتر از مردان است، زن در مکتب اسلام دارای جایگاه اساسی و پایه‌ای است و زنان و دختران در بافت جامعه از سهم ویژه‌ای برخوردار هستند و در فرهنگ عمومی کشور زن از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار است.

حجت الله نریمانی گفت: احیاء، بهبود و تقویت ارزش‌های فرهنگی مطلوب دختران به عنوان مادران آینده جامعه، اهتمام ملی برای بهبود وضعیت دختران، احیاء و توسعه منزلت مادری، تعمیق آموزه‌های دینی و توانمند سازی دختران از مهم‌ترین اهداف و علت نام گذاری روز دختر می باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات دانش آموزی در عرصه‌های مختلف، سهم دانش آموزان دختر را قابل توجه و همطراز پسران دانست و با بیان اینکه در برخی از عرصه‌ها نقش دختران و زنان پر رنگ‌تر از مردان بوده است، تصریح کرد: امروز نقش اساسی زنان در جامعه اسلامی کاملا مشخص است و شما باید قدر خودتان را بدانید.

 سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با اشاره به آیه قران کریم مبنی بر اینکه هیچ وجه تمایزی بین انسان‌ها نیست مگر کسی که با تقوا‌تر است، گفت: جامعه‌ای توسعه یافته است که مادرانی آگاه داشته باشد و بنیان خانواده از مادران نشأت گرفته و همه موفقیت مردان بزرگ در سایه همت و پشتیبانی زنان بزرگ است.

طیب سالاروندیان گفت: در آموزش و پرورش و در المپیاد‌های علمی، سهم دختران دانش آموزان به مراتب از دانش آموزان پسر بیشتر است

او می گوید: موفق‌ترین مدیران، خانم‌ها هستند و باید جامعه را مدیون تلاش خانم‌ها دانست ، ما مدیون تلاش ماداران جامعه هستیم و این روز و این مناسبت را به شما و خانواده‌های تان تبریک عرض می‌نمایم.

گفتنی است در این مراسم از ۳۴ دانش آموز دختر برگزیده استان شامل فرزندان شهدا، جانبازان ۷۰ درصد و دارندگان رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات حفظ قرآن کریم، فرهنگی هنری، المپیاد نانو و سفیران سلامت با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها: روزدختر ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.