مراسم تشییع و وداع با پیکر پاک محیط‌بانان شهیدی که در منطقه دره باغ بوانات به شهادت رسیده بودند، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

پیکر محمد فرهمند و رضا بهرامی پور دو محیط بان و همیار محیط زیست شهید استان فارس با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان کشوری و استانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشییع شد.

عطا پور شیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: ما با ریخته شدن خون این شهداء استوار تر از گذشته در جهت حفاظت از طبیعت قدم بر خواهیم داشت و خون با برکت شهدا راه ما را استوار تر و هموار تر خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: امروز شاهد هستیم که همه مردم ایران دوستداران محیط زیست هستند و این فقدان را به همه جامعه و دوستداران محیط زیست تسلیت می گویم.

او گفت: ما همچنان به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت مردمی و انقلابی بویژه ریاست جمهوری که تأکید ویژه ای بر محیط زیست دارند پابرجا و استوار بر کار خود خواهیم ماند.

او همچنین تلاش‌های همیاران و سمن های محیط زیستی استان فارس را ستوده و آنها قدردانی کرد.

پور شیرزاد در پایان از استاندار فارس، اعضای شورای تأمین استان، نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و روحانیت معزز و مسئولان حوزه قضایی و انتظامی بویژه سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی که از ابتدای وقوع این حادثه حاضر بودند، تقدیر و قدردانی کرد.

در این آیین علاوه بر اقشار و گروه‌های مختلف مردم، استاندار فارس، معاون توسعه و پشتیبانی و حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، معاون محیط زیست طبیعی کشور، فرمانده نیروی انتظامی استانفارس، رییس مجمع نمایندگان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، برخی مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور، تولیت شاهچراغ (ع) و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استان حضور داشتند.

در درگیری محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان بوانات با شکارچیان غیر مجاز که حوالی ساعت ۱۶:۴۰ جمعه ششم خردادماه در منطقه حفاظت شده دره باغ روی داد، یک محیط بان (محمد فرهمند) و یک همیار محیط زیست (رضا بهرامپور) به شهادت رسیدند و یک همیار محیط زیست دیگر (علی اسدی) نیز زخمی شد.

شکارچیان غیرمجاز توسط نیرو‌های انتظامی تحت تعقیب هستند. دادستان مرکز استان و فرمانده انتظامی فارس بر پیگیری جدی این پرونده تا شناسایی ضاربان و مجازات آنان تاکید کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار