نماینده پیشین پارلمان آلمان گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را عامل تحمیل سیاست های آمریکا در اروپا دانست.

ویلی ویمر (Willy Wimmer)، عضو پیشین مجلس آلمان گفت: گسترش ناتو سبب می‌شود که آمریکا سیاست‌های خود را به اروپا تحمیل کند. 

به نقل سی سی تی وی، ویمر تصریح کرد: «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو، به طور کامل تاریخ اتحادیه ناتو را نادیده گرفت و از پیشرفت وضعیت کنونی ناتوان بود.

وی افزود: بدیهی است گسترش ناتو در حال حاضر با قبول عضویت اعضای جدید، شکاف‌های تازه‌ای در اروپا به وجود خواهد آورد. این به منزله پایان خودمختاری اروپا در ناتو است. ما در نهایت به طرف نوعی بازگشت یکپارچه به طرف آمریکا حرکت خواهیم کرد و آینده اروپا را واشنگتن دیکته خواهد کرد. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه ۹۰ (قرن گذشته میلادی)، ناتو نفوذ خود را با پذیرش اعضای تازه به سمت شرق گسترش داد و شمار کشور‌های عضو خود را از ۱۲ به ۳۰ رساند.

گفتنی است هم اینک دو کشور فنلاند و سوئد به طور رسمی درخواست خود را برای عضویت در پیمان ناتو مطرح کرده اند. گسترش ناتو به شرق یکی از دلایل اصلی بروز جنگ اوکراین قلمداد می شود. روسیه وعده داده است در صورت عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، تجهیزات نظامی بیشتری در مرزهای غربی خود مستقر کند. 

برچسب ها: ناتو ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار