حجت الاسلام قدس‌پور گفت: اگر به دنبال جراحی اقتصادی هستیم، باید با تعریف پیوست فرهنگی، مواظب بود مردم بداخلاق نشوند و در جامعه آسیب ایجاد نشود.

امام جمعه موقت سمنان گفت: بالا رفتن قیمت‌ها و تورم، بندگان خدا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، دچار سوء اخلاق می‌شوند و در نتیجه دروغ و خیانت زیاد می‌شود.

حجت الاسلام قدس‌پور  می گوید: بر اساس این حدیث، زمانی که جامعه‌ای تورم و گرانی را تجربه کند، زندگی سخت نمی‌شود، اما اخلاق‌ها بد می‌شود، امانت داری کم می‌شود، خیانت زیاد می‌شود و انسان مسلمان اضطراب پیدا می‌کند پس کاسبان خوشحال نباشند که جنس گران می‌شود.

امام جمعه موقت سمنان گفت: در اجرای طرح‌های اقتصادی مراقب باشیم امت‌داری از بین نرود در غیر این صورت، تقوای حاکمیتی را رعایت نکردیم و دروغ، بداخلاقی و خیانت زیاد می‌شود.

حجت الاسلام قدس‌پور  می گوید: حاکم اسلامی باید روش حکومتی خود را بر اساس آیات و دین استخراج کند نه اینکه در جوامع دیگر چگونه حکومت می‌کنند. او باید مردم را به اخلاق اسلامی توصیه کند و خودش نیز اخلاق اسلامی و تقوای حاکمیتی داشته باشد یعنی در برنامه ریزی‌ها از اقتصاد تا معماری و شهرسازی اخلاق اسلامی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.