مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: صبح امروز میزان آلاینده های هوا در همدان به بیش از هزار میکرو گرم در متر مکعب رسید.

محمدی گفت: امروز صبح میزان آلاینده‌های هوا در همدان به هزار و ۲۸ میکرو گرم در متر مکعب رسید و هم اکنون هوای همه شهر‌های استان در وضعیت بحرانی و بسیار خطرناک قرار دارد.

او می‌گوید: بر اساس پیش بینی‌های هوا شناسی تا ظهر امروز میزان آلاینده‌ها افغزایش و از بعد از ظهر میزان آن‌ها کاسته می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: امروز برای آلودگی هوا فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری در روز سه شنبه سوم خرداد با دو ساعت تاخیر آغاز شد.

محمدی گفت: امروز با توجه به زیاد بودن میزان آلاینده‌های هوا حضور دانش آموزان صرفا به منظور شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون صورت می‌گیرد و در غیر موارد امتحانات مدارس در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

محمدی افزود: تمامی دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی مادران باردار و مادران دارای کودکانی که به مهد کودک می‌روند در این روز موافقت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: همچنین دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی کارکنان دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی موافقت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.