با توجه به آلودگی هوا، فردا سوم خرداد همه مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های استان همدان تعطیل شد و ادارات نیز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا و مصوبات آن، اعلام کرد: فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و حضور دانش آموزان تنها به منظور شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است: به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری در روز سه شنبه سوم خرداد با ۲ ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

براساس اعلام اداره کل محیط زیست استان همدان، تمام دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی مادران باردار و مادران دارای کودکانی که به مهد کودک می‌روند در روز سه شنبه سوم خرداد ماه موافقت کنند.

همچنین تمام دستگاه‌های اداری استان مکلفند با درخواست مرخصی پرسنل دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوطه در روز سه شنبه سوم خردادماه جاری موافقت کنند.

بر اساس این اطلاعیه ماسک استاندارد توسط شهرداری به منظور نیرو‌های خدماتی و پاکبان‌ها توزیع شود همچنین همه برنامه ها، همایش‌ها و رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی از نیرو‌های نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

بر اساس مصوبه دیگر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان، اقدامات عمرانی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید توسط شهرداری‌ها تعطیل شود.

همچنین، تمامی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ممنوع است و صدا و سیمای مرکز استان همدان باید نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

همچنین نیرو‌های اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر قرار می‌گیرد و فعالیت واحد‌های دانه بندی و آسفالت در محدوده حریم شهر‌ها فردا محدود می‌شود.

برچسب ها: تعطیلی ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار