رئیس بنیاد مسکن گفت: اجرای طرح روستاهای گردشگری در بحث رونق اقتصادی روستاها در دستور کار قرار گرفته، چراکه این اقدام زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و درآمدزایی می شود.

آقای اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن گفت: اعتبارات ویژه‌ای از محل اجرای طرح هادی و اعتبارات ملی برای بازسازی روستا‌ها داریم، اما به طور خاص امسال ۱۶۰ میلیارد تومان به احیای بافت فرهنگی روستا‌ها اختصاص داده ایم.

همچنین عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: روستا‌ها ذخیره ژنتیکی ملموس و ناملموس میراث فرهنگی کشور هستند، بنیاد مسکن بیش از هر نهاد دیگری در روستا حضور دارد و به همین دلیل می‌تواند بهترین حافظ میراث فرهنگی باشد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: باید جلوی فرسایش آثار فرهنگی موجود در روستا‌ها را با کمک ساکنان روستا گرفت و با کمک بنیاد مسکن به مرمت، بازسازی و بهینه سازی این آثار همت کرد.

بنیاد مسکن می‌تواند حداقل نیاز‌های بهداشتی گردشگری را با استاندارد‌های لازم فراهم کند و در ایجاد راه‌های دسترسی و محوطه سازی روستا‌های هدف گردشگری کمک کند.

تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای صیانت از بافت فرهنگی روستا‌ها به امضا رسید و اجرای طرح هادی در روستا‌ها و همچنین بازسازی و بهسازی روستا‌ها بر عهده بنیاد مسکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار