برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ادبی مادرانه

آیین اختتامیه دومین جشنواره ادبی مادرانه در ساری برگزار شد.

مدیریت ارتباطات شهرداری ساری اعلام کرد: آیین اختتامیه دومین جشنواره ادبی «مادرانه» با محوریت نامه‌ای به بانو فاطمه زهرا (س) با حضور امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، آرزو، ولی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جواد طالبی شهردار ساری و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن همایش حوزه هنری مازندران برگزار شد.

امید محبی در این آیین به مقام شامخ حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در تعریف و تمجید این بانوی بزرگوار گفتند که فاطمه، فاطمه نامیده شد، زیرا که خلق از شناخت و معرفت او بریده شد.

او می‌گوید: ابعاد وجودی این بزرگ بانوی اسلام می‌تواند به عنوان محوری برای برنامه ریزی‌های کلان فرهنگی جامعه باشد.

سید حسین یوسفی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری به نقش رفیع مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: هر گونه رشد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فرزندان جامعه نشات گرفته از تربیت درست مادران است.

او می‌گوید: نقش تربیتی مادران در سعادتمندی فرزندان و انتخاب راه درست بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

جواد طالبی شهردار ساری در حاشیه این مراسم، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی یک زن به تمام معنا بود و در کنار ولایت مداری، همسری نمونه و مادری ارزشمند، یک زن به تمام معنایی که تمامی مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند.
او برگزاری جشنواره مادرانه را فرصت و مجالی برای تبیین سیره و روش حضرت زهرا (س) دانست بر ادامه این جشنواره در سال‌های آتی تاکید کرد و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باید فرصتی برای حرکت دقیق به سمت پیشرفت باشد.

به گفته طالبی بیش از ۱۰۰۰ اثر به جشنواره استانی مادرانه ارسال شد که نشان از استقبال از این حرکت فرهنگی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار