مهم‌ترین حوادث ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انبار قاچاق در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان موفق شدند انبار صفحات درب برقی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را در شیراز شناسایی و آن را پلمب کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری صفحات درِ برقی قاچاق در یک انبار واقع در شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات و صمت به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن انبار، ۳۹۳ دستگاه موتور و صفحه درب برقی و ۱۰ تن تیغه مربوطه خارجی قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص انبار پلمب و مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون حامل کالا‌های قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: مأموران انتظامی پاسگاه فهلیان شهرستان ممسنی حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۳۰ عدد شامپو کراتین، ۳۰ عدد ژل نانو و ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

لو رفتن انبار احتکار روغن و برنج در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۳ تن و ۱۶۱ کیلوگرم روغن نباتی و برنج احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی کوار با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر احتکار روغن و برنج در یکی از انبار‌های سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت به محل مذکور اعزام در بازرسی از آن انبار ۳ تن و ۱۶۱ کیلوگرم روغن نباتی و برنج احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های احتکار شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۳۷ دستگاه ماینر قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۳۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی کوار در مرغداری اقدام به نگهداری و استفاده غیر قانونی از دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: در بازرسی از آن واحد مرغداری ۳۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کردند کشف شد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در آباده

فرمانده انتظامی آباده از جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده با هدف جمع‌آوری و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر طی یک ماه گذشته با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان آباده قرار گرفت.

او گفت: مأموران انتظامی ضمن کنترل محور‌های مواصلاتی به جهت پیشگیری از تردد و جا به جایی مواد مخدر، تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را نیز شناسایی کردند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در این بازرسی‌ها، ۸۵ کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی، جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی تفرجگاه‌ها، اماکن عمومی و خیابان‌ها از وجود این گونه افراد است، گفت: جمع آوری و دستگیری این افراد که تاثیر مستقیمی در پیشگیری و کاهش جرم سرقت دارد و باعث افزایش امنیت شهروندان نیز می‌شود در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس شهرستان آباده گفت: در این طرح‌ها ۷ دستگاه وسایط نقلیه که خرده فروشان به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

توصیه‌های پلیس فارس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در خصوص پیشگیری ازسرقت منزل، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: سارقان منزل زمانی موفق به سرقت منزل می‌شوند که خالی از سکنه باشد. به همین جهت تا آنجا که امکان دارد سعی کنید از خالی گذاشتن منزل به مدت طولانی خودداری شود.

او گفت: اولین سدی که مقابل سارق برای ورود به ساختمان وجود دارد درِ ورودی و درِ پارکینگ ساختمان است؛ به همین دلیل حتما از قفل‌های بدون شاسی استفاده کنید تا سارق نتواند با شکستن شیشه و یا از بالای در توسط چوب دستی و یا میله شاسی قفل را بزند و در را باز کند.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: در‌های ورودی منزل را به سیستم‌های قابل اطمینان مجهز کرده و برای پنجره‌ها و نورگیرها، گلخانه و هرگونه راهی که ممکن است افراد ناشناس بتوانند به منزل وارد شوند، حفاظ‌های قابل اطمینان نصب کنید.

سرهنگ حبیبی با تاکید بر اینکه استفاده از دوربین‌های پایش تصویری و تجهیزات هشدار دهنده و در‌های ضد سرقت می‌تواند در پیشگیری از سرقت مفید باشد، گفت: نصب حفاظ‌های نرده‌ای بر روی دیوار‌ها و بالای در، عامل بازدارنده مهمی در سرقت منزل است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست که هنگام خروج از منزل به اتومبیل‌های متوقف شده اطراف منزل و سرنشین‌های آن‌ها توجه داشته باشند و در صورت مشکوک بودن شماره خودرو را یادداشت و به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

سرقت موتورسیکلت در لامرد و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارقان و کشف موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی بخش عماد شهر این فرماندهی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان لامرد دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست همواره هشدار‌های پلیس را به منظور پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در تحقیقات انجام شده متهم به ۱۲ فقره سرقت اماکن ار اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف کالا‌های قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در شهر قائمیه به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این کامیون ۱۶ قطعه لوازم یدکی استوک از نوع رادیاتور، داشبورد، سپر، شاسی، پنل، چراغ و گلگیر خودرو خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۶۳ راس احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۳ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی داراب هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ حامل بار احشام مشکوک و آن‌ها را با اقدامات تخصصی توقیف کردند.

او گفت: در بازرسی از این ۲ خودرو و محل تردد آن‌ها ۶۳ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل که رانندگان قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشتند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق خودرو در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف یک دستگاه سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر مشکوک بودن پارک سواری پراید در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت.

او گفت: مأموران با حضور در محل و بررسی اولیه مطلع شدند که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از حوزه پاسگاه کناره این شهرستان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با سارقان و کشف اموال مسورقه به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از کشف ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی کلانتری ایج هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با بیان اینکه کارشناسان ارزش گیاهان دارویی کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و گیاهان مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.