مهم‌ترین حوادث ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف انبار احتکار در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انبار احتکار کالا‌های اساسی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: به منظور مبارزه با پدیده شوم احتکار، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات همه جانبه نسبت به شناسایی انبار احتکار ارزاق عمومی در شهرستان لارستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند.

او گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از هماهنگی با مقام قضایی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی، صمت و سپاه به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار یک هزار و ۸۴۰ کیلوگرم برنج، ۴۰۰ کیلوگرم روغن خوراکی، ۲۶۷ کیلوگرم شکر و ۱۴۴ کیلوگرم عدس را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به دستگیری یک نفر محتکر در این رابطه، گفت: انبار مذکور پلمب و کارشناسان ارزش کالا‌های احتکار شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ یوسفی با قدردانی از همکاری آگاهانه مردم با پلیس، از شهروندان وظیفه شناس خواست در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در رابطه با احتکار کالا و لوازم اساسی مورد نیاز، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام‌های قانونی در این رابطه به عمل آید.

کشف کالا‌های احتکارشده در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف میلیاردی کالا‌های احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر کالای احتکار شده برخی اقلام مصرفی توسط عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار‌ها ۶۲۴ بطری روغن مایع، ۶۴۴ حلب روغن جامد، ۲۹۴ بسته ماکارونی، ۲۰۰ کیلوگرم قند و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم برنج کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه انبار‌های مورد نظر پلمب شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در شهر قائمیه به یک سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۶۰۰ جفت دستکش نخی، ۱۲ رول شیشه دودی، ۵۰۰ عدد آفتاب گیر، ۶۵۰ جعبه ۴ تایی شمع و ۵۰ عدد بوق خودرو خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف کامیون حامل گازوئیل قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون در محور شیراز - بندرعباس، ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی و کنترل محور بندرعباس - شیراز به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: در بررسی‌ها مشخص شد این کامیون حامل ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دپو احشام قاچاق در گله دانی

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۱۲ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز در بازرسی از یک گله‌دانی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی داراب با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله‌دانی واقع در اطراف یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۱۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوسفند‌های مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ نوشاد از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

واژگونی پژو پارس با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در پی واژگونی سواری پژو پارس در محور مواصلاتی خفر-کوار یک نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی خفر-کوار، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پژو حامل ۴ سرنشین به علت بی توجهی به جلو از سوی راننده از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۳ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم هنگام رانندگی ضمن هوشیاری کامل و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب بی مورد نیز پرهیز کنند تا شاهد حوادث این چنین نباشیم.

دستگیری سارق ساختمان‎های نیمه کاره در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره دستگیر و به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در سطح شهر، به فردی که ادوات و آهن آلات خاصی به همراه داشت مشکوک و با هماهنگی قضائی وی را جهت تحقیقات بیشتر به اداره پلیس انتقال دادند.

او گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد فرد دستگیر شده سابقه‌دار و آلات همراه او نیز سرقتی است.

سرهنگ قسام از اعتراف متهم به ۱۲ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و معرفی وی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی نیز مقادیری اموال مسروقه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف شد.

توقیف سواری پژو و کشف کالای قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی بخش طسوج هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۵۶۰ قوطی انواع نوشیدنی، ۹۰۰ عدد کاپوچینو و ۶۴ عدد روغن خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دولت جلو چه کسی رو بگیره خدا