مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت:به مناسبت روز جهانی موزه،امروزبازدیداز موزه‌ها ومجموعه‌های تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل رایگان است.

ارجمند گفت: ۲۸ اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث فرهنگی همه‌ موزه‌های استان زنجان مانند میراث جهانی گنبد سلطانیه در سلطانیه، غارکتله خور در خدابنده، موزه رختشویخانه، موزه باستان شناسی ذوالفقاری در زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در ابهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازدید عموم رایگان است.

او می گوید: بالا بردن آگاهی مردم نسبت به آنچه در موزه‌ها مطرح و نمایش داده می‌شود نیز عامل موثری در جذب گردشگر در موزه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) سال میلادی جدید را به عنوان قدرت موزه‌ها نامگذاری کرده است؛ این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی هم به منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث فرهنگی، شعار این هفته را میراث‌فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی و هفت روز آن را هم به تفکیک نام گذاری کرده است.

به گفته ارجمند هدف اصلی از نام گذاری‌ها و برنامه‌های مبتنی بر آن، تکریم مردم و ارائه محتوای مناسب به آن ها است و همکاران ما در موزه‌ها تلاش می‌کنند که طی این هفته برای خدمت‌رسانی متفاوت و خلاقانه به مردم آمادگی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.