محمد پورمیدانی گفت: با توجه به وضعیتی که بر شهرهای کشور حاکم است، اولویت اول برای کاهش تراکم ترافیک توسعه حملونقل همگانی است و در ذیل آن توسعه مترو در اولویت قرار دارد.
در سالهای گذشته خط یک قطار شهری اصفهان به بهرهبرداری رسید و اکنون با سرفاصله زمانی حدود ۱۱ دقیقه به شهروندان خدمترسانی میکند و در نظر داریم با افزایش این ناوگان در راستای کاهش سرفاصله زمانی و افزایش ظرفیت این سیستم حملونقل همگانی گام برداریم.
او توسعه خط یک مترو تا شهر بهارستان با احداث ایستگاههای مختلف حدفاصل اصفهان تا بهارستان و درون این شهر انجام میشود، گفت: برخی شهروندان برای تردد در شهر با کارگاههایی که برای احداث خط دو مترو ایجاد شده است، مواجه میشوند.
خط دو مترو اصفهان از شمال شرق اصفهان آغاز شده است و با گذر از هسته مرکزی شهر به سمت غرب حرکت میکند.
پورمیدانی میگوید در اولویت بعدی، توسعه خطوط تندرو اتوبوسرانی قرار دارد که از جمله مزایای آن میتوان به سرعت بالای ایجاد آن در مقایسه با احداث خطوط مترو اشاره کرد، همچنین در حال حاضر سه خط تندرو در اصفهان وجود دارد که عملیات عمرانی تکمیل خط سه در محدوده خیابانهای، ولی عصر (عج)، عبدالرزاق و مسجدسید رو به اتمام است و تنها مباحث ایمنسازی مسیر آن باقیمانده است.
به گفته مدیر کل مطالعات و برنامهریزی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان یک خط تندروی شرقی-غربی حدفاصل خیابان هشتبهشت شرقی تا انتهای خیابان آتشگاه آماده بهرهبرداری است همچنین یک خط تندرو نیز از خیابان دو طبقه امام خمینی (ره) میگذرد که در قالب «خط پرش» در حال بهرهبرداری است و در محل تقاطعها از فضای زیر پل این خیابان استفاده میکند.