رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عادلانه‌سازی نظام یارانه‌ای باعث شد ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود چراکه قاچاق کالا‌های اساسی به کشور‌های همسایه چیزی جز هدررفت منابع را در پی نداشت.

 جعفری  به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تاکید ایشان بر خودکفایی در بحث غذا و دارو اشاره کرد و گفت: اکنون مشکل ما همان دو کالاست که این دورنگری و دوراندیشی ایشان را نشان می‌دهد.

او گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها رونق اقتصادی را در برخواهد داشت و ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب این می‌شد که قیمت‌ها واقعی نباشد و عملا تولید در حال رکود بود و دلالی رونق داشت، ولی با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، کشاورزی اقتصادی‌تر شده و افزایش تولید رخ خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد واگفت: جنگ این دو کشور، غذای کل جهان را تحت تاثیر قرار داده و به مخاطره انداخته چرا که اوکراین تولیدکننده گندم و روغن اکثر کشور‌های جهان است و این می‌طلبد کشور‌ها خود دست به تولید این دو محصول بزنند.


بیشتر بخوانید


او  تصمیم دولت در عرصه حذف ارز ترجیحی را تصمیمی شجاعانه خواند و گفت: با واقعی سازی قیمت‌ها بخش کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که رونق پیدا خواهد کرد.

جعفری گفت: پس از اعلام دولت مبنی بر آزادسازی قیمت‌های چند کالای اساسی، متاسفانه سودجویانی بودند که دست به احتکار زدند که بازرسین سازمان بیش از ۳۰ انبار روغن احتکار شده را در استان کشف کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به نهادینه شدن فرهنگ همکاری و جلوگیری از ایجاد بحران اشاره کرد و گفت: فرهنگ جامعه باید به سمتی پیش رود که در زمان بحران شاهد رفتار‌های معقول از طرف مصرف کنندگان باشیم؛ خرید بیشتر از نیاز خود موجب بحران می‌شود.

او از اتخاذ تدابیری خبر داد که به موجب آن سرمایه در گردش لازم در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت تا تداوم و رونق تولید دو چندان حاصل شود؛ اکنون هیچ مشکلی برای تامین کالا‌ها نداریم و مردم دغدغه‌ای برای تامین کالا‌های اساسی نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.