قانونگذاران آمریکایی پیش نویس قطعنامه‌ای را برای به رسمیت شناختن جنایت روز اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین ارائه کردند.

رشیده طلیب، نماینده دموکرات ایالت میشیگان، پیش نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که در آن آمریکا را ملزم می‌کند تا روز نکبت ۱۹۴۸ به عنوان یک جنایت فاجعه بار به رسمیت بشناسد.

طلیب که خود فلسطینی الاصل است، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «من قطعنامه‌ای که رو نکبت را به رسمیت میشناسد، به مجلس نمایندگان ارائه کردم. روزی که ۴۰۰ شهر و روستا در فلسطین ویران شد و بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی از خانه‌های خود بیرون رانده شدند.وقتی مردم دنیا در برابر جنایات و نقض حقوق بشر صهیونیست‌ها سکوت می‌کنند، موجودیت فلسطین را انکار می‌کنند.»

او در یک رشته توییت دیگر از ماری نیومن، بتی مک کولوم، الهان عمر و الکساندر اکاسیو کورتز دیگر نمایندگان دموکرات برای حمایت او در ارائه این پیش نویس تشکر کرد.

این پیش نویس تنها یک روز پس از روز نکبت و ۷۴امین سالگرد روز نکبت ارائه می‌شود.روز نکبت، روز بیرون راندن صد‌ها هزار فلسطینی از خانه و سرزمین شان امسال در شرایط بود که در سایه جنگ روسیه و اوکراین، صهیونیست‌ها به جنایات خود ادامه می‌دهند و تنش‌ها در ماه‌های اخیر بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در اراضی اشغالی و کرانه باختری شدت گرفته و باعث رسوایی جنایات صهیونیست‌ها برای تمام جهانیان شد.

در آخرین مورد از سلسله جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین  میتوان به قتل شیرین ابوعاقله، یکی از خبرنگاران شبکه الجزیره اشاره کرد. این خبرنگار در حالی که عملیات ارتش رژیم صهیونیستی را در جنین پوشش می‌داد، به ضرب گلوله جان باخت. پس از شهادت این خبرنگار موج تازه‌ای از درگیری‌ها میان نظامیان در اردوگاه جنین با مردم فلسطینی ساکن این اردوگاه شروع شد و چهره ضد حقوق بشری این رژیم را برای جهانیان آشکار ساخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار