فاضل‌نیا مطرح کرد

لزوم نقش‌آفرینی دانشگاهیان در جهت حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: نقش‌آفرینی دانشگاهیان و به ویژه اساتید دانشگاه‌ها در حوزه حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز ضرورت دارد.

غریب فاضل‌نیا در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن گرامیداشت مقام استاد و معلم، از تلاش‌های اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه که هم در دوره غیرحضوری بودن دانشگاه تلاش‌های زیادی برای برگزاری کلاس‌ها داشتند و هم با آغاز فعالیت‌های حضوری اهتمام ویژه‌ای در ارائه خدمات علمی داشتند، تقدیر کرد.

او گفت: با تکیه به ظرفیت‌های موجود و در جهت توسعه خدمات‌دهی این دانشگاه به دانشگاهیان و عموم مردم، مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌ها را از جمله تنظیم برنامه راهبردی ۱۰ ساله دانشگاه، تأسیس بنیاد حامیان، تکمیل و آماده‌سازی ساختمان دانشکده علوم پایه، ادامه عملیات عمرانی کارگاه‌های مختلف در پردیس، خرید و استقرار تجهیزات مختلف خوابگاهی و رفاهی دانشجویان، راه‌اندازی مراکز مختلف علمی و دانش‌بنیان از جمله مرکز نوآوری دانشگاه سلمان فارسی کازرون را دنبال کرده‌ایم که برخی به سرانجام رسیده‌اند و برخی دیگر نیز در شرف تحقق هستند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دانشگاهیان و به ویژه اساتید دانشگاه‌ها در حوزه حرکت به سمت دانشگاه تمدن‌ساز، ضمن برشمردن برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز از جمله اشتغال آفرینی، کیفیت‌گرایی، عقلایت و خردگرایی، آراستن به اخلاق، دغدغه‌مندی نسبت به مسائل جامعه و آینده‌نگر با تاکید بر لزوم توجه به وظایف دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، گفت: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت دستیابی به اهداف این آرمان‌ها تلاش کنیم.

او گفت: حفظ استقلال دانشگاه‌ها و دوری از اعمال گرایش‌های سیاسی در فعالیت‌های دانشگاهی در کنار نظم و انضباط سازمانی مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌های جاری می‌تواند تسهیل‌کننده این فرایند و بسترساز تقویت نشاط علمی باشد.

فاضل‌نیا با تبریک مجدد ارتقای مرتبه علمی ۳ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به مرتبه دانشیاری، به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و نقش دانشگاه‌هیان در تحقق آن اشاره کرد.

او با مروری بر سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تقویت فعالیت‌های فناورانه و توجه به کیفیت‌گرایی در خدمات دانشگاه‌ها گفت: خلاقیت و نوآوری، از جمله شاخص‌های دانشگاه‌های پیشرو، جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز است.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: برای شکوفایی خلاقیت‌ها و کمک به نوآوری‌ها، علاوه بر راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی در این دانشگاه، به دنبال تقویت ارتباط عملیاتی دانشگاه به حوزه صنعت و همچنین راه‌اندازی مرکز رشد واحد‌های فناور هستیم.

او گفت: از اعضای هیئت علمی توانمند و دانشجویان مستعد دانشگاه سلمان فارسی انتظار داریم با گسترش فعالیت در این ظرفیت‌ها، هم به رسالت دانشگاه در برابر جامعه و انتظارات عمومی که مردم، به ویژه اهالی شریف شهرستان کازرون از این دانشگاه دارند جامه عمل بپوشانند و هم در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به تولید و حل مشکل اشتغال در جامعه گام بردارند.

در این نشست همچنین بهروز خسروپور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با تقدیر از تلاش‌های اعضاء هیئت علمی و اساتید این دانشگاه، گفت: دوره غیرحضوری بودن فعالیت‌های دانشگاه‌ها محلی برای سنجش توانمندی‌ها و فرصتی برای توسعه زیرساخت‌ها بود.

او گفت: اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اهتمام ویژه و تعهد بالایی که داشتند، نه تنها مانع از تعطیلی آموزش نشدند بلکه فعالیت‌های پژوهشی را نیز با سطح کیفی مطلوبی دنبال کردند.

خسروپور گفت: از سوی دیگر در این دوره و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه، زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز به ویژه در حوزه ارتباط‌های مجازی تقویت شد و در حال حاضر علاوه بر آنکه یک سرور را در مالکیت دانشگاه داریم، از خدمات ۲ سرور پشتیبان نیز استفاده می‌کنیم.

در این نشست از بهروز خسروپور، محمدرضا پورکریمی و پریسا عبدالرضاپور که اخیراً موفق به ارتقای مرتبه علمی خود به دانشیاری شده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و از سوی کانون موسیقی و کانون رسانه این دانشگاه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار