قائم‌مقام شهرداری شیراز به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب پرداخت و گفت: کاهش جدی انواع تصادفات و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان نتیجه اقدامات شهرداری شیراز در کمربندی جنوب بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - آرش فرج‌زاده به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب بزرگراه امام خمینی (ره) پرداخت.

قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به تقابلی که بین دستگاه‌های دولتی و مدیریت شهری ازلحاظ قانونی و مالی برای تقبل مسئولیت این کمربندی که یکی از خطرناک‌ترین محور‌های ترافیکی بود، اظهار کرد: با اهتمام شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز مسئولیت ایمن‌سازی و بهسازی این محور حدفاصل پل امام حسن مجتبی (ع) تا ورودی سلطان‌آباد را پذیرفت و با یک کار جمعی و بین بخشی بین حوزه‌های مختلف شهرداری به انجام آن پرداخت.

او تصریح کرد: بزرگ‌ترین اتفاقی که امروز درواقع در این حوزه اتفاق افتاده است و جای بسیار افتخار برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دارد، این است که بنا به مرقومه مجموعه انتظامی و پلیس راهور، کاهش جدی در حوزه تصادفات از زمانی که این ایمن‌سازی در کمربندی صورت گرفته به وجود آمده است و نجات جان انسان‌ها که در این حوزه اتفاق افتاد، امید است خیروبرکت زیادی را برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارش بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب اظهار کرد: ۱۸ کیلومتر از محور کمربندی جنوب، طی تفاهم‌نامه‌ای در اواخر اسفند ۱۴۰۱، به شهرداری شیراز واگذار شد و ۲۳ کیلومتر به‌اضافه دو تقاطع غیرهمسطح در اختیار مجموعه راه و شهرسازی تا فروردین ۱۴۰۴ دارد.

محمد امین اعتبار مجموعه اقدامات انجامی را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این اقدامات در مرحله پیشرفت ۹۳ درصدی قرار دارد.

به گفته او؛ اقدامات انجام‌شده شامل ترمیم آسفالت، ایجاد شانه‌های راه، نصب نیوجرسی و اجرای خط‌کشی‌های جدید بوده است که منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تصادفات و حوادث در این محور و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: به‌طور خاص، تعداد فوتی‌ها در ۶‌ماهه اول امسال به ۱۰ نفر کاهش‌یافته که نسبت به ۲۰ نفر در سال قبل، بهبود قابل‌توجهی نشان می‌دهد و اهمیت موضوع این است که ۲۳ کیلومتر دیگر هنوز مشکلات خاص خود را دارد که باید ساماندهی شود.

امین برنامه عملیاتی بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی را در سه فاز جمع‌بندی و بیان کرد: احداث شانه راه، ایمن‌سازی کمربندی، نصب جداکننده طولی بتنی (نیوجرسی)، ایمن‌سازی دوربرگردان هم‌سطح ابتدای تقاطع نواب صفوی، نصب تابلو علائم، لکه گیری و تراش و ترمیم آسفالت در فاز یک، اصلاح دسترسی‌ها (ورودی و خروجی‌ها)، احداث کندرو‌ها و انسداد دسترسی معابر غیرمجاز و احداث تقاطع غیرهمسطح میثم، احداث پل روگذر بولوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی، احداث تقاطع غیرهمسطح به بولوار نواب صفوی، تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و تکمیل تقاطع میلاد در فاز سوم از فعالیت‌های شهرداری شیراز در کمربندی است.

او بیان کرد: پروژه‌های مختلفی مانند تقاطع‌های جدید و روشنایی محور نیز در حال اجراست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز طی سخنان خود به فعالیت ۱۴ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در کل کمربندی اشاره و بیان کرد: بنابه اعلام رئیس پلیس راهور کشور میزان کارایی و روشن بودن و در مدار بودن دوربین‌های نظارتی در کل کشور حدود ۱۷ درصد است و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد دوربین‌ها و سامانه‌ها شهرداری فعال در مدار هستند.

هادی شه‌دوست شیرازی عنوان کرد: این یک آمار غیرقابل مقایسه با سایر کلانشهر‌ها هست، این ۱۴ دوربین هم بعد نظارت تصویری در بحث ثبت تخلف در کمربندی را دارند و یکی از عوامل کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت هستند و هم ثبت تخلف سرعت هستند.

او همچنین به روشنایی محور، اصلاح هندسی و تعریض معابر و همچنین خط کشی محور کمربندی و استفاده از تابلو‌های کامپوزیت اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان پارسایی
۰۲:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۳
درودبرشما شهرداری اگراولویت ایمن سازی کمربندی را براحداث سریع کندرو۲۰متری که درنقشها شهرداری منطقه۹وپنج شیراز موجود می باشد که برای دسترسی شهرکها مجاورامری ضروری محسوب می‌شود.به تکمیل بلوارطلایه ۹۰درصد به پروژه ایمن سازی کمک میشود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۱۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۳
همه اینها درست ، ولی نباید حساب کم بندی جنوب شیراز که معروف به جاده مرگ هست و تبدیل به یک معبر عمومی شهری شده از کمربندی جدا شود و کمربندی دیگری احداث در طراحی و اجرا گردد ؟؟ یا این قدر به این امر بی توجهی شود تا پس از سالها امکان پذیر نباشد و بناچار کمربندی بصورت زیرگذر اجرا گردد ؟؟