رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور از رشد ۲۰ درصدی تعداد دانشجویان این دانشگاه در دو سال گذشته خبر داد.

آقای طهرانچی در مراسم معرفی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اصلاح روند نزولی جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی دو سال گذشته تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از یک میلیون و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته است و پس از سه سال پیاپی کاهش درآمد دانشگاه، اکنون بودجه این دانشگاه افزایش پیدا کرده است.

جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۳ تا سال ۹۸ با شیب کاهشی مواجه شده بود، چرا که دانشگاه توجهی به اقبال اجتماعی نداشت.

 با افزایش درآمد دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق انضباط بخشی در طی ۳ سال گذشته اتفاق افتاد، توانستیم حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان را از ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال به ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم و تلاش داشتیم تا شرایطی را فراهم کنیم که در محافل و فضای مجازی به اعضای هیات علمی و کارکنان ما جسارت نشود.

در دوران کرونا همه بخش‌ها در حال فرونشست بودند، اما تنها نهادی که رشد تقریباً دو برابری در بودجه داشت، دانشگاه آزاد اسلامی بود و این نشان می‌دهد که هرگاه به سمت حکمت، حرکت کنیم و بخواهیم دانشگاهی حکمت بنیان باشیم، می‌خواهند ما را درگیر حواشی کنند.

 ما در دانشگاه آزاد اسلامی فقط به بینش توجه نداریم، بلکه برای گرایش و تعلیم و تربیت اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان خود برنامه داریم و می‌خواهیم دانشگاهی کوثر داشته باشیم نه ابتر و جوان مولد تربیت کنیم نه جوانی که به فکر مهاجرت باشد.

 دانشگاه‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته و دانشجو را در محیط رفاقتی تنها گذاشتند و با آیین نامه‌های ناکارآمد اساتید را از محیط آموزشی به محیط سازمان سوق دادیم به همین دلیل محیط آموزشی دیگر محیط انسان ساز و شاگردپرور نیست. باید حکمرانی فرهنگی را کنار حکمرانی آموزشی و حکمرانی پژوهشی با محبت و دوست داشتن دانشجویان احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در دوگانه شهریه و حقوق همه ملاحظات را در نظر خواهیم گرفت، گفت: در محیط دانشگاه ارتقای مرتبه علمی و معیشت اساتید حق آنان است، اما مساله اول نیست و ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا معیشت اساتید هموار باشد، اما مساله اول دانشگاه، دانشجو و شاگرد پروری است و نباید فراموش کنیم که دانشگاه محل انسان سازی است.

 دانشگاه  بسترساز تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است.

دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد تا کارکرد تربیتی دانشگاه را حفظ کند و در ۴۰ سالگی خود به امیدبخشی، اشتغال و آینده سازی برای نسل جوان توجه جدی دارد.

آقای منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است، گفت: پس از انقلاب اسلامی ۶ میلیون نفر از ۱۰ میلیون نفر فارغ‌التحصیل آموزش عالی کشور از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده‌اند که عدد بسیار بالایی است و نشان دهنده اهمیت این دانشگاه است.

در این مراسم با قدردانی از خدمات عزیز جوانپور هروی، آرش رنجبران به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب تدبیری دوسال هست ناچیز پرداختی حق التدریس اساتید را نداده اند. عجب مدیریتی. با این وضع گرانی و تورم نمی دانم واقعا اگر به آخرتی ایمان دارند چه جواب خواهند داد....