رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مجرمان تحت رصد‌های اطلاعاتی دستگاه قضائی و پلیس قرار دارند، گفت : رفتار این افراد خصوصا عاملان تیراندازی که باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه می‌شود بی پاسخ نمانده و حتما برخورد‌های لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

پرویز توسلی‌زاده گفت : تیراندازی یکی از جرائمی است که آثار منفی زیادی در جامعه به همراه داشته و ذهن و روح شهروندان را درگیر می‌کند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ایجاد ناامنی در شهر و استان و هراس میان مردم از دیگر پیامد‌های تیراندازی است که دستگاه قضائی با همکاری پلیس از ماه‌ها قبل اقدامات گسترده‌ای را به منظور پیشگیری از وقوع این جرم و همچنین برخورد با عاملان آن آغاز کرده است.

اقدامات و برخورد‌های صورت گرفته در خصوص جرم تیراندازی باید از بازدارندگی لازم برخوردار باشد، این دسته از مجرمان باید بدانند که سخت‌ترین برخورد‌ها در انتظارشان خواهد بود چرا که اقدام آن‌ها در نظم و امنیت عمومی جامعه اخلال ایجاد می‌کند.

علاوه بر تشدید برخورد‌ها با عاملان تیراندازی و دستگیری آن‌ها در سریعترین زمان ممکن توسط پلیس، اعطای مرخصی به این افراد هم لغو شده تا بدانند گذشتی برای جرم آن‌ها وجود ندارد.

عزم دستگاه قضایی و پلیس برای برخورد قاطعانه و بدون گذشت با افراد تیرانداز و قاچاقچیان سلاح و مهمات امروز جزم‌تر از هر زمان دیگری است و بدون شک آن‌ها از عمل مجرمانه خود پشیمان خواهند شد.

خوشبختانه اطلاع رسانی گسترده‌ای هم در خصوص برخورد با عاملان تیراندازی و دستگیری آن‌ها صورت می‌گیرد تا هم عموم شهروندان از اقدامات صورت گرفته مطلع شوند و هم اینکه درس عبرتی باشد برای افرادی که نیات مشابه را در سر می‌پرورانند.

قاطعانه با فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی برخورد می شود این افراد باید تحت رصد قرار گرفته و در سریعترین زمان ممکن دستگیر و محاکمه شوند و قطعا این اتفاق هم خواهد افتاد.

اختلافات ملکی، خانوادگی و شخصی از جمله مهمترین انگیزه‌های تیراندازی به شمار می‌روند، باید به سمت پیشگیری از این جرم حرکت کنیم که مراکز مشاوره پلیس می‌تواند در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

دستگاه قضایی به صورت جدی از برنامه‌های پلیس حمایت و مجازات‌های بازدارنده طبق قانون را اعمال خواهد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.