معاون علوم پزشکی شیراز گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه با افت محسوسی مواجه شده و کاهش حساسیت مردم نسبت به شیوع کرونا مخاطره آمیز است.

عباس رضائیان‌زاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر لزوم تداوم پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه سطوح جامعه تاکید و گفت: گزارش‌های کشوری حاکی از کاهش سطح حساسیت جامعه و کم رنگ شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، به واسطه کاهش آمار‌های مرتبط با این بیماری است.

او گفت: طی ماه‌های گذشته، شاهد افزایش تعداد سفر‌ها در کشور بوده‌ایم، این موضوع را نشانه‌ای از کاهش توجه نسبت به خطر ابتلا و شیوع کروناویروس در جامعه ارزیابی و گفت: بی‌توجهی و کاهش حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و ... می‌تواند بار دیگر زمینه ساز گسترش موارد ابتلا و دیگر آمار‌های مرتبط با این موضوع، شود.

معاون علوم پزشکی شیراز، بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مرتبط با شرایط شیوع کروناویروس از سوی همه افراد تاکید و گفت: توجه به همه دستورالعمل‌های بهداشتی باید تا پایان پاندمی کرونا، تداوم داشته باشد.

در ادامه این نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، آمار ماموریت‌های کرونایی مجموعه اورژانس استان، آمار بهبود یافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، ارزیابی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار