رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با استفاده از صندلی کودک می‌توان جان باختن کودکان در حوادث رانندگی را تا ۵۱ درصد کاهش داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: در کشور ما سوانح و حوادث رانندگی جزء اولین علت‌های مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال به شمار می‌آید.

او صندلی کودک را عاملی مهم در کاهش جان باختن کودکان در تصادفات عنوان کرد و گفت: با استفاده از این صندلی می‌توان جان باختن کودکان در حوادث رانندگی را تا ۵۱ درصد کاهش داد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان می گوید: بر روی زانو نشاندن اطفال در حین سفر در تصادفات رو در رویی که دو اتومبیل از دو جهت مخالف با یک دیگر برخورد میکنند بسیار خطرناک است.

این مقام انتظامی گفت: در صورتی که سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد نمی‌توان کودک را کنترل کرد و کودک ۱۰۰ درصد با داشبورد و شیشه جلو برخورد می‌کند و به دنبال آن آسیب‌ها و پیامد‌های ناشی از دست دادن فرزند برای والدین پیش خواهد آمد.

او گفت: جای مناسب برای کودکان بزرگ‌تر روی صندلی عقب است و استفاده از کمربند ایمنی برای آن‌ها ضروری است چرا که صندلی عقب اتومبیل، ایمن‌ترین محل برای کودکان در هنگام رانندگی به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.