معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از تشکیل پرونده تخلف ۵ واحد عمده فروش به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

مهدی حسنی گفت: براساس بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان سازمان صمت از واحدهای عمده فروشان مواد غذایی و آرایشی بهداشتی سطح شهر شیراز، مشاهده شد که کالاهای مورد عرضه توسط اغلب واحدهای مذکور جزو کالای هدف و مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت بوده است.

او گفت: همچنین علی‌رغم تذکرات قبلی متاسفانه، تعداد ۵ واحد عمده فروش اقدام به ثبت کالاهای خود که شامل انواع: پودر شوینده- پوشک بچه و مایع ظرفشویی در سامانه تجارت نکرده بودند.

معاون سازمان صمت فارس گفت: فعل و عمل نامبردگان طبق ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی تخلف محسوب شد و پرونده تخلف ایشان به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۳ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارسال شد.

حسنی در رابطه با سامانه دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات صنفی گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، اعلام نکردن موجودی، عرضه خارج از شبکه مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان منعکس کنند تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار