امیر سیاری گفت: نیاز به تجهیرات باعث شد نیروهای مسلح به سمتی بروند که همه تجهیزات در نیروهای مسلح در داخل کشور ساخته می شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش، در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو، تحریم ها را عاملی برای پیشرفت و خودکفایی نیروهای مسلح دانست و گفت: نیاز به تجهیرات باعث شد نیروهای مسلح در مسیر رفع نیازهای خود حرکت کنند و به سمتی بروند که همه تجهیزات در نیروهای مسلح در داخل کشور ساخته می شوند.

امیر سیاری همچنین با بیان اینکه امروز برای ساخت وسایل و تجهیزات پیشرفته نظامی از مهندسی معکوس استفاده نمی کنیم، گفت: در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی این کار انجام می شد اما امروز همه چیز به دست جوانان دانشمند ایرانی در حوزه نظامی ساخته می شود.

گفتنی است، با پایان جنگ نیروهای مسلح می بایست با تجدید قوا و بازسازی موثر خود، برای تامین امنیت کشور قدم برمی‌داشت و همین دلیلی شد برای آغاز نهضت بازسازی و خودکفایی که ثمره آن ساخت و بکارگیری تجهیزات بومی شد.

نیروهای مسلح کشورمان هم اکنون نیز با ساخت انواع تجهیزات و سلاح‌های بومی شامل انواع تانک و نفربر و توپخانه تا ناوشکن و زیردریایی و جنگنده و سامانه‌های پدافند هوایی و همچنین انواع پهپاد‌ها، امروز به قدرتی موثر در برابر دشمنان ملت ایران تبدیل شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار