طی مراسمی با حضور رئیس جهاددانشگاهی کشور، از پوستر ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» رونمایی شد.

همزمان با مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه جهاددانشگاهی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور در شیراز، از پوستر ششمین دوره جشنواره ملی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» رونمایی شد.

این مراسم امروز با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور؛ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس؛ سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس و معین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده، ولی فقیه در استان فارس در مجتمع درمانی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد.

ششمین دوره جشنواره ملی «شهود قدسی» در سه بخش پوستر، تصویرسازی و لوگوتایپ اجرا برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۱ مهلت دارند تا آثار خود را به آدرس cul.fr@acecr.ac.ir ارسال کنند.

موضوعاتی قرآنی پیشنهاد این دوره از جشنواره شامل شواهد و مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، طراحی لوگوتایپ برای اسامی سوره‌ها و سوگند‌های قرآنی، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، آیات مربوط به عدالت، آیات امر به معروف و نهی از منکر، آیات مربوط به نماز، تصویرسازی قصه‌های قرآنی و آیات مربوط به جهاد است.

دبیرخانه جشنواره به آدرس شیراز، بلوار کریم خان زند، ابتدای خیابان شهید فقیهی (صورتگر)، طبقه چهارم، ساختمان جهاددانشگاهی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس به کدپستی ۷۱۳۲۳۰۰۷۱۶ اعلام شده است. همچنین سایت جشنواره هم شامل www.fars-acecr.ac.ir/fa/page/۶۸۹۵ و www.roytab.ir/shohoodeghodsi ۶ اعلام شده است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس گفت: نهاد‌های انقلابی همانند جهاد دانشگاهی نقش ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی دارند و با کم رنگ‌تر شدن بعضی از این نهاد‌ها ضرر آن را مشاهده کردیم.

او به ظرفیت‌های بی نظیر این استان اشاره و گفت: جهاد دانشگاهی در استان فارس باید به سقف توانمندی برسد و در عرصه‌های فعالیت جهاد، می‌توانیم تسهیل گر باشیم.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: شیراز قطب پزشکی است و در زمینه «توریسم درمانی» گام‌های مهمی برداشته می‌شود و در آینده نزدیک تفاهم نامه «شهرک دارویی و گیاهان دارویی» به امضا خواهد رسید.

استاندار فارس به تفاهم نامه علوم پزشکی شیراز و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال‌های گذشته اشاره و گفت: پیگیر تحقق سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در عرصه گیاهان دارویی استان فارس هستیم.

ایمانیه «ناباروری و جمعیت» را یکی از موضوعات مهم کشور دانست و گفت: قرارگاه صیانت از جمعیت در استان فارس تشکیل شده و با حضور سازمان‌های مرتبط امیدواریم در این راستا موفقیت‌های بیشماری کسب کنیم چراکه رهبر معظم انقلاب طی سال‌های متمادی خطر تنزل جمعیت را متذکر شدند.

نماینده عالی دولت در فارس بر هماهنگی بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند دوره کارآموزی، تحصیل و پژوهش را در بخش‌های مرتبط در جهاد دانشگاهی انجام دهند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در موضوع درمان ناباروری نیز ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مجمع خیرین و... کمک خواهند کرد، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ بالاترین بودجه سال‌های پس از انقلاب به موضوع جمعیت اختصاص پیدا کرده است و در برش استانی این بودجه به تشخیص و درمان ناباروری کمک خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، در برگزاری این جشنواره نهاد‌های مختلفی نظیر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی فارس، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، نهاد نماینده، ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس، حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، دانشگاه سوره، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، مؤسسه آموزش عالی آپادانا، دانشگاه گیلان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز، دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا و ... همکاری و مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار