دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در ایران به همراه هیات همراه از بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

سفیر جمهوری بلاروس هدف از این بازدید را آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی کریدور شمال-جنوب عنوان کرد.

دیمیتری کالتسوف در دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: امکانات و زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری بلاروس است.

کالتسوف با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شرق اروپا گفت: جمهوری بلاروس تمایل ویژه‌ای به ترانزیت کالا‌هایی که مبدا و یا مقصد آن‌ها بلاروس است، از طریق ایران دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد را حائز اهمیت می‌داند.

او تاکید کرد: این کشور برای ترانزیت انواع کالا‌ها می‌تواند از ظرفیت بنادر و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

سفیر جمهوری بلاروس گفت: آماده‌ایم تا سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی را در کشورمان فراهم کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های بندر شهید رجایی گفت: ۸۰ درصد ترانزیت کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می‌گیرد و ۷۵ درصد کانتینر‌های ایران و ترانزیتی در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه بندر شهید رجایی تجربه تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU کانتینر را در کارنامه خود دارد، گفت: سال گذشته حدود ۱،۷ میلیون TEU کانتینر از بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

او گفت: وجود ۵۵ کیلومتر خطوط ریلی و اتصال به راه آهن سراسری از دیگر مزیت‌های مهم بندر شهید رجایی است.

بازدید از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، دیدار با رئیس دانشگاه هرمزگان، دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، دیدار با استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه سفیر جمهوری بلاروس و هیات همراه به بندرعباس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.