معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح بافت‌های فرسوده کشور در دستور کار قرار گرفته است.

آقای محمد آئینی گفت: بر اساس پروانه‌های صادره در شهر تهران به ازای تخریب هر پلاک در حدود ۴.۴ واحد مسکن تولید شده و طبق برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح  بافت‌های فرسوده کشور اقداماتی صورت گرفته و انتظار بر این است که محلات هدف بازآفرینی شهری تهران سهم بیشتری از این میزان را به خود اختصاص دهند.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی ناپایدار و بدون سازه مناسب در بافت‌های فرسوده شناسایی شده و به همین دلیل موضوع بازآفرینی و حفظ جان ساکنان در بافت‌های فرسوده، به عنوان یکی از اولویت اصلی  دولت قرار گرفته است.

در سند تحول دولت به موضوع  نوسازی محله‌ای با رویکرد حمایت ویژه از توسعه‌گران در محلات هدف بازآفرینی شهری تاکید شده است، و انتظار می‌رود که سازمان نوسازی شهر تهران با توجه به تجارب ارزشمند گذشته خود در نوسازی محله‌ای پیشرو باشد. در نوسازی محله‌ علاوه بر ساخت و نوسازی مسکن، خدمات عمومی ساکنان نیز تامین می‌شود.

آقای کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: از سال ۷۶  تا ۱۴۰۰ در مجموع ۴۳ درصد نوسازی در بافت‌های فرسوده تهران انجام شده است. به رغم اضافه شدن تعداد واحدهای نوسازی شده، جمعیت ساکن در بافت‌ها افزایش محسوسی نداشته است که این امر عمدتا ناشی از افزایش خانوارهای کم جمعیت تر است.

نوسازی بافت‌های فرسوده با توجه به آنکه بیش از ۲ میلیون بافت ناکارآمد و فرسوده در کشور وجود دارند، همواره از اولویت‌های اصلی مسکن بوده که در این بین بخش عمده‌ای از تولید واحد‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار