کلاس جبرانی در ۱۸۰۰ مدرسه آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کلاس‌های جبرانی در هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۱۰۹ کانون استان در ایام هفته برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان دایر است.

جواد جنگی در حاشیه بازدید از مدارس و کانون‌های جبرانی و تثبیت یادگیری دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگاران گفت:: تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل به ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی مهمترین هدف از تشکیل این کلاس‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می گوید: علاوه بر این کانون‌ها و مدارس یاد شده، کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه نیز در ۶۷۱ مدرسه استان در روز‌های پنج شنبه برگزار می‌شود.

وی گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود تا با اجرای طرح «جبران و تثبیت یادگیری» آسیب‌های ناشی از افت تحصیلی که در دوره ابتدایی به ویژه کلاس اولی‌ها بیشتر است، به حداقل برسد.

جنگی می گوید: از آنجا که یادگیری مهارت‌های پایه، سنگ بنای یادگیری‌های بعدی است؛ اکنون با همکاری معلمان، طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت‌های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی با جدیت دنبال شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مرحله اول اجرای طرح، ارزیابی روی دانش‌آموزان انجام و بر اساس نتایج ارزشیابی اول «دانش‌آموزان نیازمند تلاش و قابل قبول» شناسایی شده اند و چنانچه دانش آموزی در مهارت نوشتن و خواندن ضعف اساسی داشته باشد توسط مدیر مدرسه شناسایی می‌شود تا این ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌هایی موجود ظرفیت مکمل یادگیری در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.