قرنطینه‌های کرونایی دلیل کمبود تراشه خودرو

قرنطینه‌های کرونایی ریسک درآمد شرکت‌های تولید تراشه، خودروسازان و صنایع را افزایش می‌دهد.

شرکت‌های صنعتی و خودروسازی هشدار دادند که محدودیت‌های سختگیرانه چین در رابطه با بیماری کووید ۱۹ باعث تشدید اختلالات در زنجیره تامین شده است. براساس گزارش‌ها، قرنطینه‌های جدیدی کرونا باعث تعطیلی کارخانه‌ها در بیش از ۴۰ شهر شده است. این امر بازار‌های مالی را که به تازگی از رکود ناشی از همه‌گیری بهبود یافته‌اند، نگران کرده است.

به گزارش سایت رویترز، شرکت جنرال الکتریک که قبلاً با کمبود تراشه و هزینه‌های بالای مواد خام دست و پنجه نرم می‌کرد، گفت:" برای جبران تورم و هزینه زنجیره‌های تامین قیمت برخی از تراشه‌ها را افزایش داده و از بند‌های افزایش قیمت در قرارداد‌های خدمات خود استفاده کرده است.

یکی از شرکت‌های سازنده تراشه کره جنوبی، گفت که قرنطینه کرونایی چین بزرگ‌ترین خطری است که تقاضای ضعیف‌تر تراشه‌ها در موبایل و رایانه‌های شخصی را کاهش می‌دهد، هرچند که انتظار می‌رود در نیمه دوم افزایش یابد، زیرا تولیدکنندگان محصولات جدید را قبل از سال عرضه کردند. مشکلات زنجیره تامین ناشی از قرنطینه بر تولید و ارسال پنل‌ها در سه ماهه مارس تأثیر گذاشته است.

 کمبود تراشه خودرو

شرکت تراشه‌ساز فرانسوی-ایتالیایی STMicroelectronics، که مشتریان آن شامل اپل و سازنده خودرو‌های الکتریکی تسلا هستند، روز چهارشنبه به دلیل محدودیت‌های چین کاهش موقت تولید را نشان داد. تسلا هفته گذشته اعلام کرد که حدود یک ماه از حجم ساخت کارخانه خود را در شانگ‌های به دلیل تعطیلی‌ها از دست داده است و تولید در سطوح محدود از سر گرفته شده است که بر تحویل در سه ماهه آوریل تا ژوئن تأثیر می‌گذارد.

مرسدس بنز روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تنگنا‌های زنجیره تامین و کمبود تراشه به تجارت آن در طول سال لطمه بزند و نسبت به عدم اطمینان بیشتر در مورد تولید و توسعه بازار به دلیل قرنطینه‌های چین هشدار داد. این خودروساز پریمیوم، مانند سایر خودروسازان از جمله تسلا و جنرال موتورز، قیمت‌ها را برای جبران هزینه‌های تورمی افزایش داده است.


بیشتر بخوانید


برچسب ها: کمبود تراشه ، کووید-19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار