رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم خراسان جنوبی سبب شده است تا همه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار بگیرند.

طبق آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور، تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد قرار گرفتند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و اطلاع رسانی‌های گسترده برای تشویق افراد به تزریق واکسن کرونا خصوصا دُز سوم در این تغییر رنگ موثر بوده است.

در صورت تداوم رعایت بهداشت و تزریق واکسن کرونا، می‌توان به آبی شدن وضعیت نقشه کرونایی استان نیز امیدوار بود.

ماسک و واکسن بزنیم تا کرونا از بین برود

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: بیرجند در هفته‌های گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و دلیل آن هم سهل انگاری‌های مردم در ایام عید نوروز بود.

او گفت: درست است که تعداد زیادی از افراد کرونا را فراموش کرده اند و در کوچه و بازار بدون ماسک هستند، اما تعدادی هم مانند روز‌های اول شیوع این بیماری، همچنان مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان نهبندانی نیز گفت: در کنار بیرجند، نهبندان دیگر شهرستانی بوده که در هفته گذشته رنگ قرمز داشته است و حالا توجه مردم به کرونا سبب بهتر شدن شرایط شده است.

او گفت: به گفته کارشناسان حوزه پزشکی باید مردم تزریق دُز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند تا ایمنی بدن‌ها افزایش پیدا کند و بتوانیم از شر کرونا خلاص شویم.

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد و تعداد فوتی‌ها همچنان همان هزار و ۴۴۶ نفر است.

او در خصوص تزریق واکسن کرونا نیز گفت: تاکنون ۵۸۵ هزار و ۷۸ نفر در خراسان جنوبی دٌز اول واکسن کرونا، ۵۲۸ هزار و ۳۲۰ نفر دٌز دوم و ۲۱۹ هزار ۲۵۴ نفر دٌز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شریف زاده گفت: در شاخص تزریق دُز سوم واکسن کرونا نسبت به شاخص کشوری در رتبه پایین تری قرار داریم و نیاز است تا افراد برای تزریق این نوبت نیز توجه کافی داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به زرد شدن وضعیت کرونایی در همه شهرستان‌های استان گفت: احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.