تعداد زیادی از مردم خراسان جنوبی هنوز برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند.

یک هفته‌ای می‌شود که دو شهرستان در خراسان جنوبی به رنگ قرمز کرونایی در آمده اند.

بیرجند و نهبندان دو شهرستانی هستند که در وضعیت بسیار پرخطر قرار دارند و ریشه قرمز بودن آن‌ها را می‌توان در دورهمی‌ها و مسافرت‌های عیدانه جستجو کرد.

برای رهایی از این وضعیت باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بود و تزریق واکسن کرونا مخصوصا تزریق دُز سوم را جدی گرفت.

عدم رعایت بهداشت و بی میلی به واکسن

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در عید نوروز دورهمی‌ها زیاد شد و بسیاری از مردم هم به مسافرت رفتند که سفر‌های نوروزی عاملی برای افزایش آمار‌های کرونایی شد.

او گفت: در هر جمعی که قرار می‌گیری، تنها تعداد کمی از افراد ماسک دارند و بقیه رعایت نمی‌کنند و هم خودشان و هم دیگران را درگیر می‌کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز گفت: هر سه دُز واکسن کرونا را دریافت کرده ام، اما خیلی‌ها هستند که هنوز یک دُز هم نزده اند.

او گفت: آنچه که از خبر‌ها به دست می‌آید این است که مردم از دُز سوم واکسن کرونا استقبال چندانی نکرده اند و این مسئله خود عاملی برای شیوع هر چه بیشتر کرونا و کم شدن ایمنی افراد است.

مشارکت ۳۹ درصدی مردم برای تزریق دُز سوم واکسن

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: استقبال مردم استان از تزریق دُز سوم واکسن کرونا بسیار کم بوده است، به طوری که ۳۹ درصد از واجدان شرایط این دُز را تزریق کرده‌اند.

او گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد واجدان شرایط نوبت اول، ۸۴ درصد نوبت دوم و تنها ۳۹ درصد نوبت سوم این واکسن را تزریق کرده‌اند.

شریف زاده گفت: در تزریق دُز سوم واکسن کرونا، شاخص استان پایین‌تر از شاخص کشوری است.

در حال حاضر تنها مراکز جامع سلامت شهری اقدام به تزریق واکسن کرونا می‌کنند و در بیرجند ۸ مرکز خدمات سلامت شهری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر اقدام به ترزیق واکسن برای مراجعان می‌کنند.

برچسب ها: ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.