مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: پارسال، قهرمانان و ورزشکاران زیادی از استان به مسابقات فراملی اعزام شدند و ۱۹۶ مدال فراملی را برای استان به ارمغان آوردند.

عباس علایی مقدم گفت: پارسال ۲۰۴ ورزشکار مرد و زن از استان به اردو‌های تیم ملی دعوت شدند و برای اولین بار، بسیاری از مدال‌های ورزشی ارزشمند، برای استان به دست آمد.

علایی مقدم با اشاره به مهمترین اتفاق ورزشی که سال گذشته در استان رقم خورد، افزود: در مسابقات پارالمپیک برای اولین بار، مرتضی رمضانی از استان به مدال طلا در والیبال نشسته دست یافت که نقطه عطفی برای ورزش استان بود.

در رشته یخ نوردی با وجود اینکه دیواره یخ نوری نداشتیم، ولی محسن بهشتی راد از استان برای کشور افتخارآفرینی کرد و در پایتخت یخ نوردی جهان در روسیه به عنوان قهرمانی دست یافت.

 سال گذشته در بسیاری از رشته‌ها حرفی برای گفتن داشتیم که قبلا در سطح استان فعال یا مطرح نبودند مانند قایقرانی، شطرنج، بیلیارد و تنیس خاکی که الان در حوزه بانوان و مردان حرفی برای گفتن دارند.

 سال گذشته در کنار برگزاری مرتب مجامع، میزبانی‌های مختلف کشوری و اردو‌های تیم‌های ملی را در سطح استان داشتیم که هدف از میزبانی اردو‌های تیم‌های ملی، این بود که ورزشکاران استان در اردو‌ها ثابت بشوند و هم بتوانیم برای بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نفرات خوبی داشته باشیم.

اتفاق مهم ورزشی دیگر برای استان در سال گذشته این بود که برای اولین بار توانستیم در فوتبال توسط تیم باشگاه شمس آذر به لیگ یک کشور ورود کنیم که اتفاق مهمی با توجه به جامعه هدف رشته فوتبال بود.

این مسوول ورزشی افزود: اداره کل در سال ۱۴۰۰ توانست ۱۷ پروژه ورزشی را تکمیل کند که از نقاط دوردست و روستا‌های محروم تا مرکز استان را شامل می‌شد و در هفته دولت و دهه فجر به افتتاح رسید.

وی گفت: افتتاح این طرح‌ها موجب شد مجموعا یک صدم به سرانه فضا‌های سرپوشیده استان اضافه شود و در حال حاضر ۸۷ صدم متر مربع سرانه ورزشی استان است که ۵۶ صدم آن برای اداره کل و الباقی متعلق به دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌باشد.

علایی مقدم افزود: در دوسالی که اوضاع کرونا بود و ورزش افت داشت توانستیم بالای ۵۷ هزار بیمه شده ورزشی داشته باشیم و خانه‌های ورزش روستایی استان را به ۲۰۰ واحد برسانیم.

وی گفت: در حوزه جوانان میزبان دو طرح ملی بودیم که یکی از آن‌ها به صورت آزمایشی به عنوان سلامت اجتماعی با میزبانی سازمان‌های مردم نهاد استان برگزار شد و توانستیم سازمان‌های مردم نهاد جوان دیگری را راه اندازی کنیم.

علایی مقدم افزود: تجلیل از جوانان نخبه و کادر درمان، پرداخت وام‌های اشتغالزایی در حوزه جوانان با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت و جذب اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته بود.

وی افزود: در بحث آموزش جوانان برای اشتغال در حوزه استارتاپ‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی طرح سرباز مهارت را اجرا کردیم و در بحث کارگاه‌های پیش از ازدواج و تاسیس مراکز مشاوره جدید قدم برداشتیم و امیدواریم در سال جدید نیز شاهد فعالیت بهتر در این حوزه‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.