سرپرست اداره کل محیط زیست فارس گفت: نوع کشت، میزان و فصل کشت و میزان مصرف آب اگر توسط جهاد کشاورزی به خوبی مدیریت شود تا ۴۰ درصد مشکلات محیط زیست فارس رفع خواهد شد.

عطا پور شیرزاد در نشست خبری روز زمین پاک ، گفت: شعار امسال این روز جهانی، «سرمایه گذاری در زمین با حذف پلاستیک» انتخاب شده است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه محیط زیست و حیات وحش همواره تاکیدات ویژه داشته اند.

سرپرست اداره کل محیط زیست فارس گفت: تغییر اقلیمی در جهان موجب شده محیط زیست وضعیت خوبی نداشته باشد و فارس دچار مشکلات عدیده زیست محیطی شده است و مهمترین کار برای محیط زیست، حفاظت مردم پایه است.

به گفته او، باید دنبال الگوی حفاظت جدید باشیم که مورد تاکید سازمان محیط زیست است و رسانه زبان گویای محیط زیست است که می تواند در آموزش عمومی و آگاهی بخشی در این حوزه موثر باشد.

پور شیرزاد تاکید کرد: محیط زیست فارس در حوزه خود بر شفاف سازی تاکید دارد و صداقت دو سویه با رسانه در این حوزه به اطلاع رسانی دقیق منجر خواهد شد.

او گفت: حتی یک واژه می تواند، محیط زیست را به چالش بکشد و رسانه ها هر موضوعی را می توانند از طریق روابط عمومی محیط زیست فارس با کسب اطلاعات تخصصی پیگیری کنند و سپس موضوعات را دنبال کنند.

پور شیرزاد گفت: تغییر الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی در حوزه محیط زیست حائز اهمیت است و موجب استفاده درست از منابع موجود در محیط زیست می شود و معتقدیم هر شهروند باید یک مدافع محیط زیست باشد.

او به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اشاره و گفت: مشارکت فعال رسانه با آگاهی رسانی درست و مشارکت مردم در حفظ محیط زیست در این سیاست ها مورد تاکید ویژه قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: حرکت بر اساس محتوا محوری و نتیجه محوری در این حوزه حائز اهمیت است و هدف ما خروج از شعار و تحقق مطلوب اهداف محیط زیستی است.

او گفت: تالاب «پریشان» خشک شده و تالاب «بختگان» رو به خشکی است و ستاد احیای تالاب ها در استان فعال است و کارگروه ها و مطالعات دانشگاهی انجام می دهد و استاندار فارس با حساسیت ویژه مسائل محیط زیستی را دنبال می کند.

پور شیرزاد گفت: نوع کشت، میزان و فصل کشت و میزان مصرف آب اگر توسط جهاد کشاورزی به خوبی مدیریت شود تا ۴۰ درصد مشکلات محیط زیست رفع خواهد شد و تخصیص حقابه تالاب ها بسیار مهم است و در حال حاضر توسط استاندار فارس با جدیت دنبال می شود.

به گفته او، اختصاص حقابه ها و خشک نشدن تالاب ها از انتشار ریزگردها جلوگیری می کند و برای مدیریت تالاب ها برنامه تهیه شده و تمام ظرفیت ها مانند نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باید پای کار بیایند.

پور شیرزاد گفت: تحقق توسعه پایدار در پی حفظ سرزمین محقق می شود و باید توان اکولوژیک و آمایش سرزمین در اولویت قرار بگیرد.

او گفت: برای بحث آتش سوزی یگان حراست همواره فعال است و از ظرفیت جوامع محلی در این حوزه استفاده می شود، در مورد آلودگی شهر شیراز یک مورد وضعیت ناسالم داشتیم که علت آن بیشتر گرد و غبار است و معاینه فنی خودروها نیز مورد توجه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.