در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمدشهرستان قرآنی استهبان نیک اندیشان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک کردند.

امسال هم به رسم سال‌های قبل در غروب هفدهم ماه رمضان سنت حسنه جشن گلریزان به همت والای خیرین و انجمن حمایت از زندانیان و مسولین قضایی و مجموعه اداره زندان شهرستان مراسم باشکوهی در سالن اجتماعات سپاه ناحیه استهبان برگزار شد.

کرامت حق شناس رییس زندان استهبان گزارشی از عملکرد سال قبل و کمک‌های خیرین و حوزه قضایی و کمک‌های ستاد دیه استان فارس در زمینه آزادی زندانیان جراعم غیر عمد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تعداد ۷ زندانی محکوم مالی در زندان این شهرستان تحمل کیفر می‌کنند.

حجت الاسلام خاوری امام جمعه شهرستان ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران برپایی این مراسم معنوی، گفت: برخی از افراد بطور ناخواسته گرفتار بند زندان شدند که حتی ائمه ما به خصوص امیر مؤمنان حضرت علی (ع) در زمینه دست گیری به نیازمندان مالی و کودکان بی سرپرست سفارشات بسیار زیادی داشته اند و ما شیعه‌های آن حضرت نیز باید در رفع گرفتاری مسلمین بخصوص زندانیان که به طور ناخواسته گرفتار بند زندان شده اند کوشا باشیم که خانواده‌های آن‌ها بی سرپرست نمانند و خدای ناکرده دچار مشکل نشوند و مومنین باید همیشه زبان خیر بگذارند تا مشکلی از مشکلات همنوعان مرتفع سازند.

او به روایتی از امام رضا (ع) اشاره کرد که هرکس برای خدا کار کند خدا زیر دین کسی نمی‌ماند و خداوند پاداش نیکوکاران را ده برابر جبران خواهد کرد و به مصداق حدیث شریف الدنیا مزرعه الاخره.

رزاقی رییس دادگستری گفت: هدف و رویکرد مجموعه قضایی و اداره زندان در یک نگاه زندان زدایی است و ما در برخورد با جرائم مالی و غیرعمدرویکرد متفاوتی داریم با هدف کاهش این جراعم و یکی از نتایج مطلوب استفاده از ظرفیت کمک خیرین در این حوزه است که کار بسیار پسندیده و حس همنوع دوستی و رهایی یک زندانی از بند زندان است.

محبی دادستان استهبان در خصوص اینکه بنده از نزدیک با مشکلات این گونه زندانیان رو به رو هستم و آسیب‌هایی که به خانواده‌های این زندانیان وارد می‌شود و عملکرد انجمن حمایت از زندانیانپارسال اعم از تهیه سبد کالا، اقلام تحصیلی، کمک‌های مالی و.. را عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار