مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم توسط سه مرکز خرید در شهرستان پلدختر خریداری شود.

حجت الله بیرانوند روز سه شنبه جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم گندم پنج هزار تومان و کلزا ۱۱ هزار تومان بود که خوشبختانه امسال دولت برای حمایت از تولید کالای استرانژیک گندم قیمت مناسبی که برای کشاورز اقتصادی است در نظر گرفته که انگیزه لازم را برای کشاورز ایجاد شود.

وی گفت: امسال هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم کلزا ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان می گوید: در مجموع پارسال هفت هزار و ۴۴ تن گندم و ۱۸۸ تن دانه روغنی کلزا در پنج مرکز که چهار مرکز متعلق به تعاون روستایی و یک مرکز بخش خصوصی سیلو آوند زرین می‌باشد از کشاورزان شهرستان پلدختر خریداری شد.

وی گفت: سهولت فروش محصولات کشاورزان و تحویل آن هدف و تکلیف کارگروه کشاورزی پلدختر است و تلاش می‌شود که بهای گندم خریداری شده در اسرع وقت به کشاورزان پرداخت شود.

بیرانوند گفت: پیش بینی شده امسال در استان لرستان حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود که این رقم به نسبت به سال گذشته روند کاهشی دارد.

وی گفت: سال گذشته در مجموعه ۱۲۳ هزار تن گندم در استان لرستان از کشاورزان خریداری شد در حالی که در سال ۱۳۹۵ این رقم ۵۱۰ هزار تن بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: به دلیل خشکسالی و کم آبی تولیدات مزارع دیم به یک چهارم رسیده که برای کشاورزان ریسک بالایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.