رئیس امور حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از صدور ۴۳۴ رای در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات راهداری در سال گذشته خبر داد.

عیسی جوادزاده گفت: با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقل کالا ومسافری استان براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام می‌نماید گفت: در این کمیسیون‌ها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر، جریمه نقدی ولغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری می‌شود.

رئیس امور حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه کمیسیون ماده ۱۴ با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۲۶ رای در کمیسون ماده ۱۱، ۳۳ رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۷۵ رای نیز در کمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده است.

جواد زاده می‌گوید: تخلفات مالکان ناوگان‌های باری و مسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک، کالا، مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگه فعالیت ناوگان حمل و نقل برون شهری و روستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ۱۰ روز تا یک سال برای متخلفین اعمال می‌شود.

او رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری و مسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و گفت: برای ۱۰۷ پرونده از اداره مسافر، ۹۲ پرونده از اداره کالا، ۳۵ پرونده از اداره ترانزیت و ۱۲۵ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ در سال گذشته رای صادر شده است.

رئیس امور حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جهت پاسخگویی سریع به امورات و مشکلات ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پرونده‌های ارسالی و عدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحد را از مهمترین ویژگی‌های این اداره عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون، ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام می‌گردد.

او همچنین از مردم مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.