مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با شروع فصل نوغان داری این مدیریت آماده تامین و تحویل تخم تفریق شده کرم ابریشم به متقاضیان دارای شرایط نوغانداری است.

 رضا فزونی با اشاره به اینکه امکان تامین برگ توت و داشتن فضای مناسب شرط لازم برای نوغانداری است، گفت: ایستگاه نوغانداری این سازمان در سعادت شهر فعال و تخم تفریق شده مورد نیاز بهره برداران را فراهم می‌کند.

او گفت: تا اواخر خرداد ماه امکان نوغانداری در استان فارس فراهم است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ جعبه تخم تفریق شده توزیع شود.

فزونی گفت: پیش بینی می‌شود در پایان فصل یک هزار و  ۵۰۰ کیلوگرم پیله‌تر در استان تولید شود.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان‌های شیراز، جهرم، سروستان، آباده، فسا و اقلید از جمله شهرستان‌های فعال استان فارس در نوغانداری هستند.

او گفت: درآمد ۱۵ میلیون ریالی حاصل از پرورش هر جعبه‌ی حدودا ۲۵ هزار لاروی در یک دوره ۳۵ روزه می‌تواند مشوق توسعه نوغانداری باشد.

فزونی گفت: برای پرورش هر جعبه تخم تفریق شده به ۲۰ متر مربع فضای دارای شرایط دمایی و رطوبت مناسب نیاز است که به منظور تغذیه لارو‌ها ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم برگ تازه مصرف می‌شود.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با دعوت از علاقه‌مندان برای مشارکت در ترویج و گسترش نوغانداری گفت: باغداران و کشاورزان علاقه‌مند به پرورش کرم ابریشم برای کسب اطلاعات دقیق می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و شهر‌ها یا مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار