اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد با اولویت موضوعی خانواده متعالی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی حسین زاده در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد گفت: خداوند می‌فرماید ما شما را از زن و مرد آفریدیم، یعنی از خانواده به وجود آوردیم، اما خانواده‌ای نزد ما عزیز و بزرگ است که متعالی باشد.

او گفت: تربیت توحیدی و توحید هدایتی از دل خانواده‌ها به وجود آمده و این حقیقت را شما به وضوح در احوالات ائمه اطهار مشاهده می‌کنید.

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه اگر خانواده نسبی و سببی به هم ریخت، خانواده اجتماعی ما نیز بهم می‌ریزد و به حق باید گفت: گل سرسبد خانواده متعالی تربیت صحیح است.

اسماعیل رستگار فرماندار شهرستان لامرد نیز گفت: همه وظیفه داریم مشکلات حوزه فرهنگ را مرتفع کرده، برنامه‌ها را به صورت کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تدوین کرده و به صورت جهادی به اجرای آن بپردازیم.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد گفت: معضل کودکان کار و بازمانده از تحصیل باید با همت همگانی حل شده و کاهش طلاق و ترویج فرهنگ ازدواج در دستور کار قرار گیرد.

همچنین محمد هنرپیشه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با ارائه گزارش کمیته آسیب شناسی و توجه به تاکید اعضای کمیته بر اهمیت و جایگاه خانواده گفت: موضوع شش ماهه اول امسال شورای فرهنگ عمومی شهرستان، خانواده متعالی و موضوع آموزش خانواده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد گفت: بررسی نیازهای آموزشی هر منطقه، طراحی و تدوین برنامه‌ها  و آگاهی لازم به هر یک از اعضای خانواده در جهت داشتن یک خانواده موفق، پویا و متعالی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

او گفت: تدوین برنامه‌های آموزش خانواده و تشکیل کمیته پیرامون بررسی میزان اعتبار برنامه‌های شاخص و ستادی دستگاه‌های اجرایی جهت تنظیم تقویم فرهنگی سال ۱۴۰۱، از مصوبات پنجاه و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار