مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان سیستان و بلوچستان گفت: انس گرفتن با قرآن و سیرت رسول الله (ص) و اصحاب و اهل بیت (ع) کلید و رمز بسیار مهم رسیدن به سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی  در آیین جشن فارغ التحصیلی جمعی از طلاب و حافظان قرآن کریم حوزه مدینه العلوم اهل سنت که در فضای باز مسجد جامع الخلیل خاش برگزار شد گفت: آشنایی با اصول مهم توحید، نبوت و معاد و ارتباط گرفتن با نماز و روزه و سایر عبادات و الگو گرفتن از اخلاق نبی رحمت (ص) و حفظ وحدت و اخوت، پرهیز از اختلاف و چند دستگی سبب می‌شود که امت اسلامی از گرفتاری‌ها، پریشانی‌ها، دشواری‌های فتنه‌ها در امان بمانند.

او گفت: توصیه ما به مردم مومن، مسلمان و تمام زنان و مردان این است که از قرآن و نماز فاصله نگیرند و تعلق شان به مساجد، مراکز علوم دینی، علما و دعوت گران و مصلحان امت باشد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: همه ما از وجود اختلافات قومی رنج می‌بریم، بنابراین انتظار داریم مردم عزیز خاش و استان با تمسک به قرآن، سیرت نبوی و تقویت برادری خود را از آسیب‌ها و فتنه‌ها دور کنند.

او گفت: در حدود سه سال محدودیت کرونایی نشست‌های اصلاحی در خاش و دیگر شهر‌های استان نداشته‌ایم، بنابراین این فرصت را قدر بدانیم و از ظرفیت‌های علما برای اصلاح خود، خانواده و اطرافیان بهره ببریم.

فرماندار خاش هم با قدردانی از نگاه بلند مسوولان نظام اسلامی و دولت سیزدهم به مردم و کمک به توسعه همه جانبه منطقه گفت: در این شهرستان شاهد اجرای پروژه‌های شاخص گاز، آبرسانی، راه آهن و راه مرزی و رونق دادن به تجارت مرزی و شکوفایی اقتصادی هستیم.

صاحب گل صالحی  گفت: انتقال آب از کارواندر به خاش و اختصاص اعتبار کلان ملی یک‌هزار میلیارد تومانی برای خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش و نیز اجرای عملیات گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش و پشتکوه و تلاش برای افتتاح این پروژه‌ها و پروژه شاخص راه آهن در نیمه نخست امسال بسیار امید دهنده بوده، بنابراین مردم ما قدردان این نعمت‌های ارزشمند نظام هستند که با تلاش و همت دولتمردان به ثمر می‌نشینند.

 مردم مومن و روزه‌دار شهرستان خاش برای چندمین سال متوالی در شب هفدهم ماه پر خیر و برکت رمضان اجتماعی باشکوه و عظیم را در مسجد جامع الخلیل تشکیل داده و به شب زنده داری و عبادت و راز و نیاز با پروردگار متعال می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار