هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی،کاهش دما و سیلابی شدن مسیل ها از عصر امروز در استان کرمان هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

سازمان مدیریت بحران اعلام کرد: رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد بسیار شدید و خیزش گرد و خاک از خصوصیات سامانه جدید است که از امروز تا پایان وقت سه شنبه در استان کرمان فعال است.

سعیدی گفت: در این سامانه آب گرفتگی محلی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها، برخورد صاعقه، اختلال در ترددهای برون شهری، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی، لغزندگی جاده ها، آسیب به سازه های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنعت کشاورزی قابل پیش بینی است.

او آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی شهرستان ها و اتخاذ تدابیر، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی را خواستار شد و بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، پاکسازی دهانه پل ها و آبروها تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین استحکام سازه های موقت، مانند: تابلوهای تبلیغاتی، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره را از مواردی دانست که رعایت آن ها در این مواقع ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار