در پی تشدید حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، مقامات جنبش حماس، این حملات را محکوم کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در پی حمله نظامیان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی، اشغالگران صهیونیست را مسئول حمله بامداد امروز به نمازگزاران در داخل مسجد الاقصی در قدس اشغالی دانست.

پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان اعلام کرد که حماس رژیم صهیونیستی را مسئول پیامد‌های یورش شهرک نشینان صهیونیستی به نمازگزاران و هتک حرمت مسجدالاقصی دانست و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی احساسات ملت فلسطین، اعراب و مسلمانان را بر می‌انگیزد و ادامه حمله به اعتکاف کنندگان و نمازگزاران و هتک حرمت زمان و مکان مقدس برای رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن نتیجه معکوس خواهد داد. مردم فلسطین در مقابل اشغال و جنایات آن‌ها در همه عرصه‌ها محکم خواهند ایستاد و ماشه دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی را به دست خواهند گرفت و نقشه‌های شوم اشغالگران را به هر نحوی و با هر هزینه‌ای که باشد خنثی خواهند کرد.

از طرفی دیگر نیزعبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس درحساب کاربری توییتر خود با هم رسانی هشتگ‌های «قدس خط قرمز است» و «حمله بی پاسخ نخواهد ماند» نوشت: «هم میهنان ما در قدس صحن‌های مسجدالاقصی را خالی نخواهند کرد تا زمانی که متجاوزان اشغالگر را بیرون کنند. همه آحاد ملت ما در نقاط مختلف جغرافیایی از آنان حمایت می‌کنند تا متجاوزان اشغالگر و شهرک نشینان را از مسجدالاقصی بیرون برانند.»

هارون ناصرالدین، عضو دفتر حماس با بیان اینکه هرگونه قربانی در مسجدالاقصی اعلان جنگ است و عملیات شمشیر قدس-۲، بسیار شدیدتر از عملیات قبلی خواهد بود، گفت: «مقاومت در قبال فریبکاری‌های رژیم اشغالگر هوشیار است و اجازه تعرض به مسجدالاقصی یا ذبح قربانی را در آن نمی‌دهد. پس از نبرد شمشیر قدس در ماه رمضان سال گذشته ملت ما احساس قدرت می‌کند و این موجب شده است دشمن متوجه شود هر گامی که بردارد کسانی هستند که از مسجد الاقصی دفاع خواهند کرد.»

زاهر جبارین، نائب رئیس جنبش حماس در کرانه باختری درباره تحولات مربوط به یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی گفت که کرانه باختری مخزن راهبردی مقاومت است و سرعت پشتیبانی آن از مقاومت افزایش یافته و مقاومت علیه رژیم اشغالگر در هر جایی، حق ملت فلسطین است. و مردم فلسطین با قدرت به مبارزه تا ریشه کن کردن رژیم اشغالگر از سرزمین فلسطین ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار