سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تنها راه حل مناقشه با رژیم صهیونیستی، تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تنها راه حل مناقشه با رژیم صهیونیستی تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

به گزارش راشاتودی، ابورودینه  در بیانیه‌ای در پاسخ به دیدگاه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درباره راه حلی سیاسی از طریق تاسیس نهادی برای آن‌ها در عین حفظ هژمونی امنیتی رژیم صهیونیستی، گفت: «هر ایده‌ای برای حل مناقشه، خواه ایجاد حکومتی با مرز‌های موقت یا یک نهاد دولتی که فاقد حاکمیت باشد، به درگیری پایان نمی‌دهد. بلکه منجر به جنگ و درگیری بیشتر می‌شود.»

او در ادامه با بیان اینکه ثبات در فلسطین راه حل درگیری هاست، گفت: «صلح تنها با احترام به قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی و مواضع ثابت فلسطین محقق می‌شود.»

این در حالی است که گانتس روز جمعه در مصاحبه با سایت خبری والا اعلام کرد که راه حل مناقشه واقعیتی است که دو نهاد جداگانه فلسطین و  رژیم صهیونیستی در آن شرکت کنند که در عین حال «هژمونی امنیتی اسرائیل» را در کل منطقه حفظ کند.

با آغاز ماه رمضان، درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی افزایش یافته و در اوج خود، در حملات دو روز گذشته نظامیان صهیونیست به نمازگزاران روزه دار در مسجدالاقصی و وقوع درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی، بیش از ۳۵۰ فلسطینی زخمی و بیش از ۵۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار