رئیس جنبش حماس در خارج با تاکید بر ادامه جهاد تا آزادی قدس، نشست ۴ وزیر عرب با صهیونیست‌ها در نقب را چراغ سبز حمله به قدس عنوان کرد.

خالد مشعل در همایشی با عنوان «مسجد الاقصی و جایگاه آن نزد امت» در دوحه قطر گفت: ما هنوز شاهد اتخاذ مواضع خیرخواهانه در میان امت هستیم و از نظام ها، حکومت ها، رهبران و ملت می‌خواهیم با وجدان بیدار در قبال قدس و مسجد الاقصی موضع گیری کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رئیس جنبش حماس در خارج گفت: از قهرمانان فلسطین که با عملیات‌های دلاورانه خود و حمایت از مسجد الاقصی، جایگاه ویژه‌ای در قلب‌های ما باز کردند، تقدیر می‌کنیم. مردم فلسطین همچنان افتخار ۱۰۰ سال جهاد، مبارزه با استعمار مدرن و دفاع در نبرد اصلی بیت المقدس و الاقصی را در کارنامه دارند.

به گفته او، رژیم اشغالگر گزینه تشکیل دو دولت را نابود کرده و مسیر گفتگوی سیاسی را بسته است و برای انزوای غزه از کرانه باختری و ایجاد اختلاف بین فلسطینی‌ها تلاش می‌کند. برنامه ریزی رژیم اشغالگر برای تقسیم و تجزیه مسجد الاقصی طبق آنچه در مسجد ابراهیمی انجام داد، موفق نخواهد بود.

رئیس حماس در بخش دیگری از سخنانش ضمن درخواست فعال شدن فشار سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی عربی برای حمایت از مسجد الاقصی گفت: اسرائیل باید تجاوز علیه مسجد الاقصی را متوقف و از برگزاری مراسم ذبح قربانی در آن جلوگیری و همه بازداشت شدگان دو روز گذشته را آزاد کند.

وزرای امورخارجه کشور‌های مصر، امارات، بحرین و مراکش که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند هشتم فروردین در نشستی موسوم به «نقب» با وزیرخارجه این رژیم دیدار کردند.

در حملات دو روز گذشته نظامیان صهیونیست به نمازگزاران روزه دار در مسجدالاقصی و وقوع درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی، بیش از ۳۵۰ فلسطینی زخمی و بیش از ۵۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار