سخنگوی جنبش حماس، خواستار آغاز مرحله جدیدی از رویارویی مسلحانه با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ شد.

فوزی برهوم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره،، با تاکید بر رویارویی مسلحانه با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ گفت: اشغالگران تلاش می‌کنند واقعیت‌ها درباره حوادث مسجدالاقصی پس از ادای نماز صبح را مخدوش کنند. نظامیان اشغالگر، دست‌های نمازگزاران را بستند و آنان را روی زمین انداختند که یک جنایت و اقدام تحریک آمیز در برابر احساسات ملت فلسطین و امت اسلامی محسوب می‌شود.

به گفته برهوم ۱۰ هزار نظامی صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی مشارکت داشتند و با شلیک تعداد زیادی گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی بیش از ۲۰۰ فلسطینی را زخمی کردند. اشغالگران برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها تلاش می‌کنند. پخش زنده تصاویر صحنه‌های جرم در داخل مسجدالاقصی، بحران واقعی ایجاد کرده است. ضرب و جرح زنان و سالمندان و کودکان را شاهد بودیم. روشن است که اشغالگران اسرائیلی مسئول پیامد‌های حوادثی هستند که در مسجدالاقصی رخ می‌دهد.

وی اعلام کرد حماس پیام‌های روشنی توسط واسطه‌ها از جمله مصر و سازمان ملل ارسال کرده است که چنین جنایتی نمی‌تواند بدون پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطین برای ایجاد بازدارندگی در برابر اشغالگران و حمایت از ملت فلسطین، صورت گیرد. از اهالی کرانه باختری و کسانی که در کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ سلاح در اختیار دارند، می‌خواهیم مرحله جدیدی از رویارویی با اشغالگران اسرائیلی را با توسل به زور آغاز کنند. فقط با زور می‌توان با زور مقابله کرد، زیرا زمان آن رسیده است که همه فلسطینی‌ها علیه اشغالگران دست به سلاح ببرند. اشغالگران بر ادامه جنایت‌های خودشان اصرار دارند. ما برای همه گزینه‌ها و سناریو‌ها آمادگی داریم.

حماس آتش بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تاکید می‌کنیم که هیچ آتش‌بسی با اشغالگران وجود ندارد و آنچه در رسانه‌های عربی و عبری منتشر می‌شود، مبنایی ندارد.

وی افزود: حماس به تلاش‌های میدانی و تماس‌های سیاسی خود برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم و اماکن مقدس با همه ابزار‌های ممکن ادامه می‌دهد. از توده‌های مردم خود در کرانه باختری و سرزمین اشغالی می‌خواهیم به تظاهرات ادامه دهند و در مسجد الاقصی بمانند.

در حمله روز گذشته (جمعه) نظامیان اشغالگر صهیونیست به نمازگزاران روزه دار در مسجدالاقصی و وقوع درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی، دست کم ۲۲۴ فلسطینی زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار